Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen


Räddningstjänsten i Ale och Kungälvs kommuner är organiserad i Bohus Räddningstjänstförbund och vårt uppdrag är att skapa trygghet och säkerhet för över 80 000 medborgare.

Vår uppgift är att verka för skydd mot olyckor och vårt arbete sträcker sig från traditionell räddningstjänst till riskförebyggande och olika trygghetsskapande insatser. För det arbetet har vi en mängd olika kompetenser som verkar i flera av kommunernas verksamheter samt ute bland medborgare och privata organisationer.


Vi har ca 150 medarbetare fördelat på fem brandstationer. I verksamheten arbetar både heltids- och deltidsbrandmän. 




Arbetsuppgifter

Som administratör har du en nyckelfunktion och är ett stöd och en sammanhållande länk i det administrativa arbetet.

I arbetet ingår bland annat kontering av fakturor, bokföringsordrar och kundfakturering. Du kommer också att tillsammans med enhetschefer arbeta med uppföljning av ekonomi och resultat mot budget. Du kommer att ha ansvar för arkiv och diarieföring, vissa inköp samt stötta verksamheten med schemaläggning och olika personal- och löneadministrativa frågor. I ditt ansvarsområde ingår också att samordna och leda administrationen för förbundets politiska ledning, direktionen.

Ett arbete med att fortsätta att utveckla vår interna information och att uppgradera vårt intranät har påbörjats och du kommer att ha en nyckelfunktion i det praktiska arbetet med att publicera och hålla det nya intranätet uppdaterat.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har gymnasiekompetens med inriktning mot ekonomi eller annat som arbetsgivaren bedömer likvärdigt. Du har erfarenhet av att arbeta med arkiv och diarieföring, varierande arbetsuppgifter inom ekonomi samt personal och löneadministration. Det är en fördel om du har erfarenhet av administrativt arbete i en politisk styrelse såsom kallelser, dagordning, protokoll och diarieföring.

Som person är du servicemedveten, strukturerad, ansvarsfull och noggrann. Du trivs med att arbeta självständigt med varierande arbetsuppgifter samtidigt som du är en lagspelare som inte tvekar att hjälpa kollegor när det behövs. Du tar ansvar, driver och utvecklar självständigt ditt arbete. Du kan prioritera och strukturera din dag och tar egna initiativ. Du är flexibel och kan hugga i där det behövs. Du ser det som en självklarhet att ge god service och möter varje individ både internt och externt lyhört och prestigelöst. 

Du har god datorvana och är van vid att arbeta i olika IT system inom ekonomi, lön och diarium, erfarenhet av Excel och Word. Det är en fördel om du också erfarenhet av att arbeta i olika webb-applikationer och social media. Det är meriterande om du arbetat med Allmänna bestämmelser, Bilaga R och avtal för räddningstjänstpersonal i beredskap.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Minst 2-3 års erfarenhet av administratorsroll i kommunal verksamhet.








 

Övrigt
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Bohus Räddningstjänstförbund aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård, träning på arbetstid och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bohus Räddningstjänstförbund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2022
  • Ansök senast: 15 augusti 2022

Liknande jobb


20 maj 2024