Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu en ny kollega till vårt administrativa team på DFDS Logistics AB, med placering i Göteborg. Är du en positiv och noggrann person som trivs i en roll med fokus på service och administration? Har du även tidigare erfarenhet inom transport/spedition? Då kan rollen som administratör hos oss vara något för dig!
Om rollen
I rollen som administratör hos oss på DFDS Logistics kommer du att bli en del av ett team på 4 personer, som tillsammans ansvarar för administrationen kring fakturering och avräkning. Detta innefattar huvudsakligen:
Avräkna åkerier, då främst för lokalkörningar
Debitera kund så som; frakt, tullkostnader etc.
Uppdatering av SECA/Marpol, eller liknande tillägg, i Velocity
Kontrollera och kontera fakturor i Cap Nordic

Du kommer även att arbeta med att uppdatera kundavtal/offerter i Velocity samt rapportera lagstadgad information till myndighet. Du kommer ha daglig kontakt med både interna och externa parter. I rollen ingår även visst kvalité- och miljöarbete.
Din profil
Du som söker tjänsten som administratör hos oss har genom tidigare erfarenhet en god förståelse hur transport/spedition fungerar samt din roll i kedjan. Kanske har du arbetat i en liknande roll alternativt som trafikplanerare, speditör eller chaufför. Du är van användare av O365 och dess funktioner/applikationer, främst Excel, Teams, OneNote och Outlook. Har du erfarenhet av Velocity är detta meriterande, men inget krav. Vidare kommunicerar du flytande på svenska och engelska.
Vi söker en glad och serviceinriktad kollega, som trivs med att arbeta proaktivt och lösningsorienterat för att säkerställa bästa möjliga leverans. Du har sinne för detaljer och motiveras av att aktivt driva arbetet framåt på ett så effektivt arbetssätt som möjligt, både självständigt och tillsammans med dina kollegor.
Vi erbjuder
Du erbjuds ett varierande och utvecklande arbete i ett offensivt och snabbrörligt företag. Vår ambition är att vara en attraktiv arbetsplats för alla och för rätt kandidat erbjuder DFDS stora karriärmöjligheter inom koncernen med möjlighet att växa både som person och i din profession.
Vi är ett företag som präglas av stort engagemang, kunskap, laganda och god arbetsmiljö. Vårt kontor ligger i en modern kontorsbyggnad på Sydatlanten i Göteborg.
Ansökan
Om du vill bli en del av vårt team skickar du in din ansökan så snart som möjligt men senast den 6 september då urval och intervjuer hålls löpande.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Bodil Johansson, QSE & Administration Manager bodil.johansson@dfds.com eller tel: 031-586 031
Facklig representant för Unionen är Stefan Berntsson 031-586 034
Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DFDS Logistics AB Helsingborg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2022
  • Ansök senast: 6 september 2022

Besöksadress

Grustagsgatan 22
Helsingborg

Postadress

Grustagsgatan 22
Helsingborg, 25464

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024