OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bräcke kommun är den östra porten in till Jämtland/Härjedalen och här byggs upplevelserna kring närhet till både naturen och människorna. Bräcke har goda möjligheter till att bli landets första helt fibrerade kommun, där alla företag och hushåll har erbjudits tillgång till fiber. Den som tar kringkrokar i den till ytan stora kommunen har många smultronställen att upptäcka. Kommunen består av små och medelstora företag inom diverse branscher, störst är trä- och metallindustri. Välkommen till Bräcke kommun, här finns goda kommunikationer mitt i stråket mellan Östersund och Sundsvall.
Arbetsuppgifter
Individ- och familjeomsorgen i Bräcke kommun söker en medarbetare till vår reception.
Arbetsuppgifterna innehåller bland annat diarieföring av inkomna ärenden, mottagningstelefon, administration av faderskapsärenden, hantering av förmedlingsmedelsärenden på uppdrag av ansvarig handläggare, posthantering och arkivering.
Kvalifikationer
Vi vill att du har erfarenhet av administrativt arbete och har erfarenhet av vårt datasystem Procapita. Du ska vara serviceinriktad, ansvarstagande och ha god samarbetsförmåga. Du måste vara flexibel att variera dina arbetsuppgifter utifrån avdelningens behov.
Meriterande är om du har erfarenhet av socialtjänstens arbete samt en administrativ utbildning.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Datorvana är ett krav.
Vi erbjuder
En trevlig arbetsplats, intern och extern handledning, kontinuerliga träffar med kollegor från länets övriga kommuner, kompetensutbildning. Friskvård och god arbetsmiljö är något som vi prioriterar.
Arbetstid/Varaktighet
Heltid, vikariat t.o.m. 2016-12-31 med ev. fortsättning
Tillträde
Omgående, eller efter överenskommelse