Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Letar du efter ett varierat, självständigt och ansvarsfullt arbete där ingen dag är den andra lik? Trivs du i en föränderlig, entreprenöriell miljö på en mindre arbetsplats med möjlighet till stor inverkan och påverkan att göra skillnad? Då kan du vara den vi söker!


I rollen som administratör kommer du ha en nyckelroll och arbeta i en kombinerad tjänst med kunder, offerthantering och inköp i fokus. Du har många nationella och internationella kund- och leverantörskontakter via telefon och mail. Dagliga arbetsuppgifter består t.ex. av orderhantering, offertarbete, uppföljning och inköp. Rollen är självständig men i nära samverkan med ekonomi, ledning och lagret. Vidare är du behjälplig och stöttar företagets säljare och övrigt förekommande arbetsuppgifter som uppkommer på ett mindre kontor. Företaget befinner sig i en utvecklingsfas och du arbetar löpande med förbättringsarbete av processer och rutiner.
 
Tjänsten är placerad i Åbro industriområde och arbetsplatsen är entreprenöriell där du tillhör ett litet familjärt team. Enstaka resor kan förekomma.
 
I den här rekryteringen samarbetar Wennerlunds med Randstad. Urval och intervjuer kommer ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök gärna så snart som möjligt, dock senast 2023-02-21. 


Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anne Hansson på tel. +46 72 988 9405, anne.hansson@randstad.se 


Välkommen in med din ansökan! 



Ansvarsområden
Nationella och internationella kund- och leverantörskontakter via telefon och mail.
Orderhantering, offertarbete och uppföljning
Delaktig i indirekta och direkta inköp
Behjälplig och stöttar företagets säljare
Övrigt förekommande arbetsuppgifter som uppkommer på ett mindre kontor
Bidra med ett personligt engagemang och fungera som en lagspelare


Kvalifikationer
Gymnasieutbildning
Ett par års erfarenhet inom liknande tjänster, gärna från mindre bolag i bred administrativ roll
Goda kunskaper i Officepaketet 
God telefonvana och trygg med telefon som arbetsverktyg
God kommunikativ förmåga i både tal och skrift på svenska och engelska
B-körkort
Meriterande är erfarenhet av liknande roll i B2B miljö



Du har ett brinnande intresse för den breda administrativa rollen och ditt arbetssätt präglas av ett självständigt driv och uppskattar egna ansvarsområden. För att lyckas i rollen är du strukturerad och noggrann med god förmåga att organisera och prioritera arbetsuppgifter. Likväl behöver du ha en god samarbetsförmåga då du även kommer arbeta tillsammans med övriga medarbetare. 

Om företaget
Industrileverantör sedan 1932.
Wennerlunds startades 1932 och producerade från början verktyg till industrin. Under 1960-talet ändrades inriktningen och bolaget specialiserade sig på transportband, drivremmar och tillhörande industriutrustning.
 
Wennerlunds är idag den ledande leverantören inom vårt segment. Vi har egen tillverkning av temperaturbeständiga band som tål extremt höga påfrestningar. I vårt breda sortiment finns allt mellan millimetertunna band till kraftiga kuggremmar i gummi från marknadens största aktörer.
 
Om en standardprodukt saknas tar vi fram en skräddarsydd lösning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2023
  • Ansök senast: 21 februari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023