Administratör

Arbetsbeskrivning

Är du en serviceinriktad och effektiv administratör?

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en administratör för ett tillfälligt uppdrag till avdelningen för tillståndsprövning. Avdelningen ansvarar för tillståndsprövning för enskilda verksamheter enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och viss tillståndsprövning inom hälso- och sjukvården.
Arbetsuppgifter

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Hantering av utlämnande av allmänna handlingar
• Arkivering och viss diarieföring
• Svara på frågor som inkommer via e-post, telefon och brev.
• Visst utredningsarbete av ansökningar
• Registrering i omsorgsregistret
• Vara behjälplig vid statistikinsamling
• Andra administrativa arbetsuppgifter som förekommer på avdelningen

Kvalifikationer

Du har gymnasieexamen och en påbyggnadsutbildning inom administration samt minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig förvaltning. Du har förmåga att bearbeta och hantera komplex och omfattande information samt kunna skapa helhetssyn. Du har goda datakunskaper i Office-paketet och Outlook. Som person är du serviceinriktad, noggrann, effektiv och har god förmåga att strukturera ditt arbete. Du arbetar självständigt, men tycker om att vara en del av en arbetsgrupp och har god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder

Vi erbjuder möjligheten att tillsammans med kompetenta medarbetare och kollegor arbeta för att IVO blir en modern myndighet som med bibehållen integritet bidrar till utvecklingen av vård och omsorg. IVO strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Information om tjänsten

Tjänsten är tidsbegränsad med start snarast möjligt och varaktighet tom årsskiftet. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm.
Kontaktpersoner och övrig information

För frågor vänligen kontakta enhetschef, Ulla Johansson, 010-788 52 48 alternativt HR-specialist Anna-Kristina Engman 010-788 57 65. Fackliga kontaktpersoner är Margit Markgren, SACO, 010-788 55 60, Britta Unneby, Vårdförbundet, 010-788 53 70 och Madeleine Kempe, Fackförbundet ST, 010-788 52 37.

Märk din ansökan med ref 2.6.1-15749/2016. Sista ansökningsdag är den 17 maj.

Bifoga personligt brev och CV. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Vi undanber oss vänligt men bestämt säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

Om IVO

Inspektionen för vård och omsorgs uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala kontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm.

Kontaktpersoner på detta företaget

Madeleine Ottahal

Stina Höglund
010-788 51 45
Hanna Widegren
010-788 50 30
Madeleine Ottahal
010-788 57 52
Pernilla Spens
010-788 51 87
Magnus Gustafsson
+46703789443

Sammanfattning

Besöksadress

Gävlegatan 18B
None

Postadress

Box 45184
STOCKHOLM, 10430

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024