Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Öckerö är en kommun för alla där hållbarhet, trygghet och omsorg präglar samhällsutvecklingen. Vår vision är att Öckerö ska vara en levande skärgårdskommun med människan i centrum. I Öckerö kommun bor ca 13 000 invånare och ca 1100 är anställda i kommunen. Tillsammans lever och verkar vi i en kommun som består av 10 bebodda öar.







ARBETSUPPGIFTER
Kommunstyrelsens förvaltning leder och samordnar kommunens strategiska planering utifrån ett helhetsperspektiv. Förvaltningen leder och utvecklar centrala lednings- och stödprocesser. Syftet är att kommunens förvaltningar och bolag ska kunna bedriva effektiv och ändamålsenlig verksamhet och att Öckerö kommun utvecklas i riktning mot visionen.

Öckerö kommun är inne i en förändring av organisationen, där kommunstyrelsen har ett ökat fokus på styrning, ledning och strategiska frågor. Kommunstyrelsens förvaltning arbetar utifrån en matrismodell där förvaltningens processer går horisontellt i kommunens organisation. Syftet är att stärka helheten och bidra till en effektiv och flexibel organisation.

Tjänsten som administratör är placerad inom en av kommunstyrelsens tre avdelningar: Avdelningen för ekonomi, inköp och upphandling, IT och digitalisering där det finns totalt 17 st medarbetare.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av att sköta debitering av vatten- och renhållning, daglig kontakt med kunder i olika slags abonnemangsfrågor samt utredningsinsatser. I arbetet ingår kravverksamhet, vilket innebär allt från betalningspåminnelse till kontakt med inkassoföretag. Tjänsten innehåller också löpande avstämning av kundreskontran. Ditt dagliga arbetsverktyg är Å-datas system för debitering samt Visma gällande redovisning.

Administratörer inom ekonomi arbetar tillsammans för att gemensamt kunna utveckla arbetsuppgifter och stötta varandra vid behov.

Du kommer ha nära kontakt med framförallt chefer och administratörer i våra verksamheter och tillsammans med dina kollegor inom ekonomi bidrar du till en hög servicenivå till kommunens alla verksamheter.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom ekonomi och gärna eftergymnasial utbildning inom ekonomi. Du har flerårig erfarenhet av administrativt arbete inom området och har du dessutom arbetat inom kommunal verksamhet är det meriterande.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet såsom, självständighet, noggrannhet, god samarbetsförmåga, initiativrikedom samt engagemang och vilja att bidra till utveckling. Vi ser gärna att du har förmågan att lyssna till våra kunder samt möta dem i olika situationer.

VI ERBJUDER
Öckerö kommun är arbetsplatsen för dig som vill bidra till ett hållbart samhälle och en enklare vardag för våra invånare, företagare och besökare. Vi söker dig som är engagerad och vill vara delaktig i att ständigt förbättra och utveckla vår kommun. Tillit, mod, engagemang och nytänkande är våra ledord. Vi vill vara en organisation där vi ger varandra förutsättningar att göra vårt bästa.


Vi erbjuder en tjänst i en organisation och verksamhet som är under utveckling och i ett spännande skede. I Öckerö kommuns nytagna riktlinje för distansarbete finns viss möjlighet till att arbeta på distans.



ÖVRIGT
I denna rekrytering har vi gjort våra medieval och undanber oss därför kontakt från försäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Öckerö kommun, Ekonomienheten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2023
  • Ansök senast: 11 juni 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024