Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Rymden expanderar och det gör vi också! Just nu rekryterar Flygstaben medarbetare till den nya Rymdavdelningen. Vi söker en nyfiken, självgående och skicklig administratör som vill vara en del av Försvarsmaktens rymdteam. 
OM AVDELNINGEN

Försvarsmakten är inne i en dynamisk tillväxtperiod för att bygga ett starkare försvar som kan möta det förändrade omvärldsläget. Rymdavdelningen på Försvarsmakten utökar sin verksamhet för att möta nya utmaningar i vår allt mer högteknologiska värld. Avdelningen lyder under Flygstaben och leder förmågeutvecklingen inom rymddomänen. I arbetet med den nya rymddomänen är det även av stor vikt att integrera ny kunskap med tidigare erfarenheter från de övriga domänerna land, sjö, luft och cyber.

Hos oss erbjuds bra friskvårdsförmåner som bl.a. inkluderar träning tre timmar i veckan på arbetstid, samt goda möjligheter till balans mellan fritid och arbete.

HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER

Som administratör vid Rymdavdelningen kommer du primärt att avlasta avdelningens ledning och övriga medarbetare med administrativt arbete och koordineringsstöd. Du stöttar och administrerar avdelningens dagliga drift och samarbetar med olika instanser inom Försvarsmakten samt med andra organisationer.

Exempel på arbetsuppgifter


• Arbetstidsplanering och skiftesplanering i PRIO/SAPGUI.
• Inköp och beställning av varor och produkter.
• Resehantering och resebeställningar.
• Expeditionstjänst, inkluderande Vidar-stöd och upprättande av skrivelser.
• Stöd till avdelningens långsiktiga planering, koordinering och genomförande av verksamhet.
• Stöd vid budgetering och uppföljning.
• Ansvar för arbetsplatsens expenser samt övrig logistik inom avdelningen.
• Svarar för avdelningens samlade administrativa dokument, handlingar mm.
• Stöd med beställningar, logistik och koordinering vid seminarier, möten och resor.
• Förbereda och planera inför avdelningsmöten.
• Ansvara för mötesanteckningar vid vissa möten.
• Stöd vid inventering av handlingar, utrustning och material.
• Förbereda för nyanställda.

KRAV
Kvalifikationer


• Gymnasieutbildning.
• Erfarenhet av administrativt arbete.
• God datorvana och goda kunskaper i Office-paketet.
• God förmåga att uttrycka sig formellt i tal och skrift på svenska såväl som engelska.
• B-körkort.

PERSONLIGA EGENSKAPER

Vi söker dig som har förmåga att arbeta i team såväl som självständigt. Du är serviceinriktad och har lätt för att ta kontakt med människor. En förutsättning för att klara av arbetsuppgifterna på ett bra sätt är att du är självgående, strukturerad och ordningsam samtidigt som du kan arbeta flexibelt och snabbt byta fokus om någon del av avdelningen behöver stöttning.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. 

MERITERANDE



• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom Försvarsmarken eller annan myndighet.
• Erfarenhet av arbete i Försvarsmaktens stödsystem PRIO, Vidar mm.
• Erfarenhet av arbete med budgetering och uppföljning.
• Tidigare militär bakgrund.

För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättsvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).

ÖVRIGT


Anställningsform: Civil tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Sysselsättningsgrad: 100 %.
Arbetsort: Uppsala.
Tillträdesdatum: Tidpunkten för rekryteringen och anställningen kommer att anpassas både mot individens såväl som avdelningens behov.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Upplysningar om befattningen


HR Generalist Emma Holmberg, emma.z.holmberg@mil.se

Fackliga företrädare

Försvarsförbundet OFR/S, Caroline Nilsson
Officersförbundet OFR/O, Anders Wedin
SACO, Borka Medjed Hedlund
SEKO, Jan Salomonsson

Samtliga nås via FM växel på telefon 08-788 75 00.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2024-02-16. Din ansökan ska innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.

Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Flygstabens första och största uppgift är att stödja flygvapenchefens ledning av samtliga flottiljer och skolor i flygvapnet i alla nivåer av konfliktskalan. Flygstaben utvecklar, planerar, genomför och utvärderar order och direktiv ställda av flygvapenchefen. Flygstaben består av cirka 250 medarbetare. Flygvapnet organiserar och utbildar flyg-, bas- och ledningsförband och har i uppdrag att bevaka och skydda Sveriges luftrum. Det är ett uppdrag som pågår dygnet runt, året runt, för att säkerställa Sveriges integritet. Inom flygvapnet arbetar cirka 4000 medarbetare, civila och militära.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras och att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försvarsmakten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2024
  • Ansök senast: 16 februari 2024

Liknande jobb


Administratör

Administratör

3 maj 2024

Skoladministratör till Skolstödsenheten, Stockholm

Skoladministratör till Skolstödsenheten, Stockholm

14 maj 2024