OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens ca 40 000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet.
Inom kommunens verksamhet är vi idag drygt 2800 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa välfärd. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025 och vi ska kännetecknas av hållbarhet, kreativitet och inflytande. För mer information besök gärna www.lerum.se
Sektor samhällsbyggnad ansvarar för kommunens utveckling av mark för boende och verksamheter, men även för infrastruktur såsom vatten och vägar. Inom sektorn ligger även kommunens myndighetsutövning i miljö- och bygglovsfrågor. Lerum är en kommun i stark utveckling och har flera spännande projekt på gång. Vi arbetar processinriktat.
I Lerum finner du en organisation byggd på en grundfilosofi präglad av helhetstänkande, bred kompetensmix och plats för goda idéer. Vi erbjuder bra arbetsverktyg samt ett kamratskap präglat av arbetsglädje.
ARBETSUPPGIFTER
Som plan-och exploateringsadministratör är du lyhörd för dina kunders synpunkter och viktiga egenskaper är därför att vara servicemedveten, och självgående. Som plan- och exploateringsadministratör arbetar du i nära samarbete med våra exploateringsingenjörer och planarkitekter och ger stöd i administrativa arbetsuppgifter kring markfrågor och detaljplaneprocessen.
Du arbetar tätt tillsammans med övriga på förvaltningen och har mycket kontakt med kollegor inom kommunen och med medborgare.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• administrativt stöd till enheten
• administration kring kommunens fastigheter
• administrativ hantering av kommunens markinnehav samt detaljplanehantering
• diarieföring av inkommande och utgående handlingar
• ansvar för annonsering, bokning och utskick
• deltagande i utvecklingen av plan- och exploateringsprocessen
• fakturahantering
• service och information till medborgare och allmänheten
KVALIFIKATIONER
Du ska ha minst gymnasiekompetens. Det är meriterande om du har grundläggande fastighetsrättsliga kunskaper. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är en merit. Du ska ha god administrativ förmåga, vara ansvarsfull, prestigelös, noggrann och ha god samarbetsförmåga. Du har lätt att uttrycka dig i tal och skrift.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat. - Varmt välkommen med din ansökan!
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktpersoner på detta företaget
Plan- och exploateringschef Alvaro Florez
0302-521466