Administratör

Administratör

Arbetsbeskrivning

Hermods grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra gymnasie- och vuxenutbildningar samt yrkeshögskolor hjälper årligen cirka 70 000 studerande och deltagare med utbildning och jobbmatchning.

Hermods är en del av AcadeMedia, norra Europas största utbildningsföretag.

Administratör till Hermods Komvux Lärcentrum (KLC)

Vill du arbeta med administration och samordning i en utbildningsverksamhet?

Vid KLC (Komvux Lärcentrum) hanterar vi flera nationella processer inom Hermods vuxenutbildning. Vi ansvarar bland annat för den nationella centralen för Nationella prov och driver Hermods distansutbildning med ett team av lärare, biträdande rektorer och övrig personal. Nu söker vi en administratör som vill ha en viktig roll i vår dagliga drift och bidra till att hålla verksamheten igång smidigt.

Om tjänsten

Som administratör kommer du att ha varierande arbetsuppgifter inom kontorsadministration och samordning. Under ledning av biträdande rektor hjälper du till att hålla ordning på distansutbildningens administration och bistår verksamheten med praktiska uppgifter.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara att:

• Samordna och hantera administration kring distansutbildningen.
• Hjälpa till med elevärenden som kommer in via vårt ärendehanteringssystem.
• Sköta beställningar av kontorsmaterial, litteratur och konton.
• Administrera nationella prov – sortera, registrera och upprätthålla rutiner.
• Samarbeta med studerandeservice och lokala verksamheter runt om i landet.
• Ha kontakt med lärare och utbildningschefer i deras dagliga arbete.

Du arbetar i ett mindre team där du har en central funktion och bidrar till att verksamheten fungerar effektivt.

Vem är du?

Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom utbildning eller annan serviceinriktad verksamhet. För att trivas i rollen ser vi att du:

• Är noggrann och strukturerad – du håller ordning och arbetar självständigt.
• Är serviceinriktad och tycker om att hjälpa andra.
• Har god kommunikativ förmåga, både skriftligt och muntligt.
• Har grundläggande datorvana och kan arbeta i Office 365.
• Har lätt för att lära dig nya system och hantera digitala verktyg.

Anställningen
Tjänsten är tillsvidareanställning på heltid. Vi tillämpar provanställning i 6 månader. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Utbildningsföretag/Tjänsteförbunden och fackförbunden Unionen/SI.

Tjänsten är förlagd till Malmö och vårt kontor där. Möjlighet till distansarbete någon dag i veckan.

Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Skicka därför din ansökan redan idag.

Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: Marina Graneskog, biträdande rektor, på e-post marina.graneskog@hermods.se

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hermods
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2025
  • Ansök senast: 25 februari 2025

Besöksadress

Warfvinges väg 33
None

Postadress

Warfingesväg 33, 8tr
Stockholm, 11251

Liknande jobb


Verksamhetsassistent

20 augusti 2010