Administratör

Arbetsbeskrivning

Vi på social- och omsorgsförvaltningen vill vara
Bäst på att bli bättre!
Vi ger våra medborgare förutsättningar till ett gott och värdigt liv genom att erbjuda professionellt och individuellt anpassat stöd.
Vi är en attraktiv arbetsplats där alla känner stolthet och glädje. Vår verksamhet ger ett stort värde för medborgarna.
Detta åstadkommer vi genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Arbetet genomsyras av vår gemensamma värdegrund.




ARBETSUPPGIFTER
Social- och omsorgsförvaltningen ansvarar för bl a äldre-, handikapp, individ- och familjeomsorg samt integrations- och arbetsmarknadsfrågor. Hudiksvalls Resurscentrum (HRC) arbetar med daglig verksamhet och sysselsättning för personer med beslut om insatser enligt lag om stöd och service till vissa funktionshindrade och socialtjänstlagen . Administratören för HRC är direkt underställd verksamhetschefen och ingår i Arbete och integrations administrativa grupp. Arbetet innefattar lönehantering, schemaregistrering, fakturahantering, statistikrapportering, utbetalning av ersättningar samt i övrigt förekommande administrativt arbete. En del av arbetet innebär att bistå enhetscheferna och de dagliga verksamheterna med administrativa uppdrag. Arbetet innebär att arbeta självständigt.

KVALIFIKATIONER
Administrativ eller ekonomisk gymnasieutbildning. Gärna med kompletterande KY utbildning inom administration. Goda datakunskaper krävs genom att kunna arbeta i bl a officeprogrammen och andra verksamhetsstöd som bl a, Heroma, Medvind och Treserva. Erfarenhet av arbete i offentlig förvaltning är meriterande. Du ska tycka om att arbeta självständigt och ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift samt vara flexibel och ha god samarbetsförmåga.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hudiksvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Hudiksvalls kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Läs mer om Hudiksvalls kommun på vår hemsida www.hudiksvall.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Maggi Sjöblom

Enhetschef Integrationsenheten Michaela Wahl
0650-55 68 91
Enhetschef boende ensamkommande barn Annika Westman
0650-55 68 39
Enhetschef bonde ensamkommande barn Marie Johansson
0650-195 43
Verksamhetschef Annica Westerberg
0650-192 14
Enhetschef Michaela Wahl
0650-568 91
Enhetschef Michaela Wahl
0650-55 68 91
Enhetschef Michaela Wahl
0650-55 68 91

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hudiksvalls kommun Arbete och integration HUDIKSVALL
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön FÖRMÅNER Verksamheten erbjuder friskvårdsaktiviteter/bidrag till alla anställda. Årsarbetstid. Möjlighet till 5-6 fler semesterdagar per år genom semesterväxling. Ytterligare 16 timmars arbetstidsförkortning per år.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Snarast.
  • Publicerat: 23 juni 2016

Besöksadress

82480 Hudiksvall
None

Postadress

Trädgårdsgatan 4
HUDIKSVALL, 82480

Liknande jobb


3 maj 2024

Administratör

Administratör

3 maj 2024