Administratör

Arbetsbeskrivning

CENTRUM är en av tio stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Stadsdelen Centrum omfattar områdena Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, Heden, Inom Vallgraven, Stampen samt Gårda. Vi är drygt 2 000 anställda som arbetar tillsammans för att erbjuda allt från förskola till äldreomsorg för Centrums 60 000 invånare. Målet är ett bra liv för alla människor i Centrum.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning bland våra medarbetare tillför verksamheten.
I vårt arbete utgår vi från Göteborgs stads fyra förhållningssätt:

• Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för
• Vi bryr oss
• Vi arbetar tillsammans
• Vi tänker nytt




ARBETSUPPGIFTER
Vill du arbeta som administratör på Administrativa enheten inom Individ- och familjeomsorg samt funktionshinder? Vi i SDF Centrum söker nu en administratör vars uppdrag är att ge kvalificerat administrativt stöd inom sektorn. Arbetet innefattar administrativa uppgifter inom verksamheten som exempelvis:
ekonomiadministration/beställningar i Winst, fakturahantering, lokalfrågor, framtagande av statistik, skriva protokoll, arbete med direktupphandling och viss avlösning i vår reception med mera.

Vi kan erbjuda dig ett stimulerande och utvecklande uppdrag med stor variation i arbetsuppgifterna och många kontaktytor. Arbetet är till stor del självständigt, men du samarbetar och har erfarenhetsutbyte med dina närmaste kollegor. På vår Administrativa enhet arbetar vi mycket med samverkan inom enheten vilket innebär att vi har ett härligt samarbete och månar om varandra.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot administrativt arbete eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha erfarenhet av administration och då gärna inom Individ- och familjeomsorg. Vi vill att du har god kunskap i program som Winst, Agresso, Lotus Notes, Treserva, Personec och Office-paketet.

Vi söker dig som är en lugn och stabil person som gillar att arbeta i team och som trivs med att stötta och hjälpa andra. Uppdraget förutsätter att du är serviceinriktad och uppmärksam på verksamhetens behov. Mycket god datavana är en förutsättning eftersom allt vårt arbete sker i IT-system. Du bör ha god vana av att skriva protokoll.
Arbetet ställer också krav på att du kan arbeta självständigt och ta egna initiativ samt att du är noggrann även under tidspress. Då uppdraget är brett behöver du kunna strukturera ditt eget arbete samt ha ett stort mått av ordningssinne.
Du behöver ha goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som i skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom bemötande, samarbetsförmåga och flexibilitet.
Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas på vår enhet.

Välkommen att söka denna tjänst!


ÖVRIGT
Med anledning av semestrar:
Vid frågor kan Enhetschef kontaktas via mejl. Telefonkontakt med Enhetschef går att få den 13/7
Planerade intervjuer under vecka 30 den 27-28/7. Vid behov även under vecka 32.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Malin Johansson
031-3657473
Områdeschef Annika Strandberg
031-365 70 53
Enhetschef Landalahus Carina Ludvigsson
031 365 77 11
Enhetschef Annica Thorin

Bitr. rektor Anna Badenfors
031-3657185
Biträdande rektor Christopher Törnbäck
031-3657175
Enhetsschef Annette Lidfedt
031-3657443
Enhetschef Landalahus Madeleine Östlund
031-365 77 04
Enhetschef Katarina Hedberg
031-365 76 87
Metodutvecklare IFO Julia Mårtensson
031- 365 7593

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., SDF Centrum Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-09-01 eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 27 juni 2016

Besöksadress

Engelbrektsgatan 71
None

Postadress

Box 5293
Göteborg, 40225

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024