Administratör

Arbetsbeskrivning

Vi söker en skicklig administratör till enheten för Geodata och strategisk planering.

Enheten är en nybildad del inom verksamhetsområdet samhällsplanering där vi jobbar med kommunens framtid när det gäller byggande av samhällsstruktur.

På enheten arbetar kommunens GIS-kompetens, bredbandssamordnare, strategiska planerare och flera av sektorns stödfunktioner, för närvarande 10 medarbetare.

ARBETSUPPGIFTER
Huvudsakliga arbetsuppgifter består av administration - främst att bistå ansvarig för diarieföring men också att stötta hela sektorn med bokningar och beställningar.

Bland arbetsuppgifterna:
• Bistå ansvarig registrator med instämpling och registrering av inkommande handlingar.
• Vara ett stöd för medarbetarna på sektor samhällsbyggnad med diarieföring och expediering.
• Bistå ansvarig registrator med ärendeflödeshantering
• Ansvara för förrådet av kontorsmaterial
• Vara beställare i Proceedo, hjälpa till med bokningar av resor och beställningar i övrigt.
• Vara personalredogörare för sektorn det vill säga administrera semesterplanering för sektorn, stötta upp administrativt vid rekrytering, samordna introduktion för nyanställda.


KVALIFIKATIONER
Krav:
Erfarenhet av diarieföring och registratoruppgifter från statlig eller kommunal verksamhet.
Meriterande:
Erfarenhet av Platina (diariesystem), Heroma (personalsystem) och Proceedo (inköpssystem).

Som person är du prestigelös, ordningsam och noggrann. Du har en känsla för god service och en positiv inställning. Du gillar att hjälpa till och finner tillfredsställelse i att lösa problem.
Din roll kommer innebära att vara ett stöd för verksamheten och därmed är det en fördel att vara socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang.


ÖVRIGT
Lerums kommun med ca 40 000 invånare ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum med goda pendlingsmöjligheter.

Inom kommunens verksamhet är vi idag drygt 2 800 medarbetare som tillsammans arbetar för att skapa välfärd. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025 och vi ska kännetecknas av hållbarhet, kreativitet och inflytande. För mer information besök gärna www.lerum.se

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat. - Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Ulf Lindblad
0302-52 14 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun, Geodata Lerum
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 4 oktober 2016

Besöksadress

Brobacken 1 Lerum
None

Postadress

Box 225
Lerum, 44380

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010