Administratör

Arbetsbeskrivning

Verksamhetsstöd eHälsa och IT


Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en förvaltning inom Stockholms läns landsting. SLSO bedriver hälso- och sjukvård inom primärvård, psykiatri, geriatrik och habilitering. SLSO har ca 11 800 medarbetare på ca 600 arbetsplatser över hela Stockholms län. Vården har stöd i administrativa frågor av ett verksamhetsstöd som ligger under SLSO:s ledning. Vi sitter vid Torsplan i Vasastan. Mer om SLSO finns att läsa på www.slso.sll.se.

Verksamhetsstöd eHälsa och IT har i uppdrag att leverera stabil infrastruktur och IT med hög kvalitet, god service och tjänster med direkt kundnytta samt att aktivt bidra till utvecklingen av framtidens Hälso- och sjukvård. Vi består av drygt hundra personer vi har behov av en mångkunnig person som hjälper oss med intern administration. Placeringen av tjänsten är inom Intern Stödfunktion, en liten enhet på fem personer.


Arbetsuppgifter:
Vi söker en bred och mångkunnig administratör till vår enhet.

Arbetsuppgifterna är mycket skiftande och kan bland annat innehålla:
• Administration av produkter och tjänster i våra stödsystem
• Dokumentation av våra interna processer
• Statistik och uppföljningsarbete
• Arbete i lönesystemet Heroma
• Ta hand om nyanställda, beställa utrustning/behörigheter
• Stödja vår CIO med administrativa uppgifter

Exakt vilka arbetsuppgifter du kommer att ha beror till en del på dina personliga egenskaper och erfarenheter.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbeten. Det är viktigt att du har en stor vana vid att arbeta i och med ett flertal olika IT-system, exempelvis system för ärendehantering, dokumenthantering, personaladministration och ekonomi. Du behöver en god förståelse för hur olika IT-system i grunden fungerar för att klara av administrationen i dem och du ska även klara att stödja andra internt som en ”expert” på några av dem.

Du behöver minst ha godkänt slutbetyg från treårigt gymnasium. Du bör också ha någon relevant eftergymnasial utbildning inom exempelvis IT, administration, ekonomi, informationshantering eller pedagogik. Det är också meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem och liknande. Du uttrycker dig väl i tal och skrift.

Personliga egenskaper:
Dina personliga egenskaper är det viktigaste för att du ska lyckas i arbetet. Du trivs med att arbeta vid en dator med administrativa uppgifter och du är noggrann och arbetar med hög kvalitet. Du tycker också om att arbeta med service, du är hjälpsam och prestigelös och du har inga problem med att växla mellan olika arbetsuppgifter många gånger under dagen. Du har lätt för att se helheten och kan därför prioritera mellan dina arbetsuppgifter så att du gör det viktigaste först och du är inte rädd för att hugga i där det behövs.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


Övrig information:
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare samt försäljare av andra bemannings- eller rekryteringstjänster.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök här”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010