ADMINISTRATÖR / ASSISTENT TILL KUND INOM OFFENTLIG SEKTOR

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Till följd av en omorganisation behöver vår kund nu etablera en ny avdelning, arbetet är redan igång men de behöver nu en administratör som kan vara spindeln i nätet genom hela etableringen när det gäller administration.

Rollen innebär ett övergripande ansvar för att sköta olika typer av administrativa uppgifter under etableringen och denna funktion kommer att jobba tätt med etableringsledare och delprojektledare. Uppdraget kommer även att innebära en del sammanställning i Excel och kontakt med externa partners.

Exempel på arbetsuppgifter:
• Projektadministration
• HR-administration såsom ex. koordinering av intervjuer och färdigställa underlag för anställning
• Administration i rekryteringssystemet Varbi
• Protokollskrivning och minnesanteckningar
• Upprättande av mötesdokumentation tex. utskick av agenda osv. Sammankalla till möten.
• Tillse att offentliga dokument skickas till Diariet
• Bearbetning och sammanställning av data i Excel
• Viss kontakt med partners/leverantörer

Om oss
JobBusters ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Uppdraget ska utföras i vår kunds lokaler i centrala Göteborg, men under pandemin sker det mesta arbetet på distans genom Teams.


Kvalifikationer
- Du har goda digitala kunskaper, framför allt i MS Officepaketet.
- Du har erfarenhet av arbete inom projektadministration.
- Du har erfarenenhet av traditionella sekreteraruppgifter såsom protokollskrivning etc.
- Meriterande är att ha stor förståelse för vad det innebär att sköta administration inom offentlig sektor med de lagkrav som detta medför.
- Meriterande om erfarenhet av HR administration.


Personliga egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du har ett intresse för ny teknik och lätt för att kunna ta dig till nya system och plattformar. Du har en god förmåga att kunna prioritera mellan arbetsuppgifter och har en dokumenterad god arbetsförmåga. Som person är du serviceinriktad, uppmärksam, hjälpsam och flexibel.

Tillträde och ansökan
Vår kund bedömer uppdragets omfattning till motsvarande 80–100% av en heltidstjänst under en period av 9 månader med möjlighet till förlängning. Arbetet sker på kontorstid. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund. Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande. Ansökningar mottagna senast 2021-04-15 kommer prioriteras i urvalet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2021
  • Ansök senast: 1 maj 2021

Besöksadress

Essinge Brogata 2, Stockholm
None

Postadress

Essinge Brogata 2
Stockholm, 11261

Liknande jobb


31 maj 2024