Administratör bredband

Arbetsbeskrivning

Tycker du om att jobba noggrant och hålla god struktur? Har du egenskaper som kommunikativ, uthållig och kvalitetsmedveten? Då passar du bra in i vårt arbete med att bygga ut vårt bredbandsnät.

Ydre kommun med 3 700 invånare är belägen i natursköna sydöstra Östergötland. Ydre erbjuder en unik möjlighet till naturnära boende med Sveriges minsta centralort Österbymo. Stadsliv i Eksjö och Tranås finns på bekvämt avstånd men främst lockar nog närheten till sjön Sommen som erbjuder ett rikt rekreations- och friluftsliv. Föreningsliv för alla intressen, tillgång till vårdcentral, folktandvård och apotek hittar du ett stenkast bort. 

På kommunkontoret i Österbymo är vi cirka 30 medarbetare. Kommunens litenhet skapar utmaningar, men också stora möjligheter för varje medarbetare att utvecklas inom nya områden. Ett exempel är att kommunkontoret är en arbetsplats där man måste hjälpas åt. 

Om arbetet

Tjänsten är en tillsvidarenställning på heltid.

Ydre kommun äger i dagsläget ca 40 mil fibernät med ca 1600 anslutningar. Nätet kommer de närmaste åren byggas ut och dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak bestå av administrativa uppgifter kopplat till utbyggnaden. Tillsammans med kommunens bredbandshandläggare kommer du med egen stor delaktighet utforma ditt arbete och dina rutiner. Du kommer vara en sammanhållande kraft som bland annat tar emot beställningar och markupplåtelseavtal. Alla uppgifter sammanställs i en fastighetsförteckning där alla som arbetar i projektet kan ta del av uppgifterna. Du kommer delta i styrgruppsmöten och byggmöten där du även kommer föra protokoll. 

Arbetet innebär mycket kontakter med fastighetsägare och kunder (beställare av fiberanslutning). Det är kommunikation åt båda håll. Samtidigt som det tas emot beställningar och betalningar ska det skickas ut regelbunden information om det pågående projektet. Administration av markupplåtelseavtal är en annan löpande arbetsuppgift. Det mesta av arbetet utförs i kontorsmiljö på dagtid vardagar men det kommer även förekomma visst arbete i fält och hembesök hos fastigtighetsägare. Enstaka informationsmöten kan förekomma på kvällstid. 

Att bygga fibernät innebär en hel del myndighetskontakter. Myndigheter som man regelbundet har kontakt med är Post- och telestyrelsen, Trafikverket och Länsstyrelsen. Även andra myndighetskontakter förekommer. Du kommer ha som uppdrag att systematisera och tillgängligöra beslut och tillstånd från myndigheter till olika funktioner inom utbyggnadsprojekten samtidigt som de ska diarieföras och arkiveras. 

Kompetens

Vi söker dig som har gymnasiekompetens och erfarenhet av administrativt arbete eller liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom offentlig förvaltning. Kunskaper och tidigare erfarenheter i avtalsrätt, fastighetsjuridik, anläggningsentreprenad och fibernät är meriterande

Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska och kunna formulera dig väl i tal och skrift samt ha goda kunskaper i engelska. Det är även meriterande om du kan tyska. Du behöver också ha B-körkort.

Ett digitalt arbetssätt ser vi som en självklarhet. Därför är det viktigt att du är nyfiken och intresserad av att vara medskapare av och implementera digitala lösningar.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och för att lyckas i rollen som administratör tror vi att du är en servicemedveten person som sätter medborgaren i fokus genom ett professionellt bemötande och god kommunikation.

Kontaktpersoner

Glenn Gustafsson, telefonnummer: 0381-66 12 29 E-post: glenn.gustafsson@ydre.se

Fackliga representanter nås genom kommunens växel. 0381-661200

Ansökan

Sista ansökningsdag är 2021-09-13

Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev via länken. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.

Vi vill att det ska finnas människor med olika kön, etnisk och kulturell bakgrund och olika åldrar på alla nivåer i organisationen, eftersom det främjar utveckling och förnyelse. Ydre kommun välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Vi har gjort vårt val av annonseringskanaler för denna tjänst och undanber oss därför kontakt med annonssäljare, samt säljare av andra rekryteringstjänster.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ydre- Östergötlands hemlighet

I södra Östergötland djupt inne i skogarna, på gränsen till Småland, finns det en liten kommun som heter Ydre. Många vet inte ens om att platsen existerar. Men har man en gång besökt bygden, sett dess trolska natur, lyssnat på tystnaden, doppat tån i Sommens klara vatten, vädrat näsborrarna i den friska luften, smakat på den lokala maten och lärt känna en Ydre-bo, då vet man att man har upptäckt något speciellt – en hemlig skatt. Det är därför platsen marknadsförs som genom en viskning, i förtroende, för att just du ska få ta del av skatten. Så lyssna noga, för när du hör ordet livskvalitet viskas i din omgivning då vet du att målet är nära.

Kontaktpersoner på detta företaget

Pär Fransson, Kommunchef
070-548 67 12
Lars Andreasson, Rektor
0730967044
Elsie Johansson, Tf Barn- och utbildningschef
0381-661269
Svante Sigurdsson, bitr. rektor
0706689602
Elsie Johansson, Tf Barn- och utbildningschef
0381-661269
Elsie Johansson, Tf Barn- och utbildningschef
070-2547315
Lars Andreasson, Tf Rektor
073-0967044
Susanne Lindström, Förskolechef
0381-66 12 86
Helena Bergquist, Bitr förskolechef
0381-661251
Lars Andreasson, Rektor
0730967044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ydre kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2021
  • Ansök senast: 13 september 2021

Besöksadress

Hagagatan 12
None

Postadress

Torget 6
Österbymo, 57060

Liknande jobb


8 maj 2024

Office Administrator – Konsultuppdrag 50%

Office Administrator – Konsultuppdrag 50%

8 maj 2024