Administratör feriejobb

Administratör feriejobb

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Enskede Årsta Vantör är en av 13 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad. Som en del av Stockholms stad erbjuder förvaltningen förskola och fritid, omsorg om äldre och funktionsnedsatta, socialtjänst, förebyggande och trygghetsskapande arbete, stadsutveckling och parkskötsel till våra 100 000 stockholmare som bor i stadsdelsområdet.



Vi står inför spännande utmaningar när Enskede Årsta Vantörs stadsdelsområde växer och helt nya stadsdelar byggs. Cirka 25 000 nya lägenheter planeras här till år 2030.



Vi erbjuder dig möjlighet att arbeta i en visionsstyrd och utvecklingsinriktad verksamhet. Här kommer du att kunna bidra till samhällsnyttan i en växande stadsdel där vi ser olikheter och mångfald som en resurs.



Vi söker dig som vill arbeta som administratör i vårt arbete med feriejobbshandläggning i Enskede-Årsta-Vantörs stadsdelsförvaltning under sommaren 2021.

Målet för sommaren är att anställa 700 ungdomar. På enheten finns också andra verksamheter som budget-och skuldrådgivning och samhällsvägledning.

Tjänsten är en tillfällig anställning på ca 4 månader med start i maj. Du kommer att arbeta som administrativ hjälp till våra feriejobbshandläggare inför och under sommaren. Dina blivande kollegor är erfarna, öppna och inbjudande vilket ger en arbetsgrupp som präglas av hög kompetens samt positiv och varm stämning. Ni arbetar tillsammans och delar rum.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta tillsammans med dina kollegor inför och under ungdomarnas anställningar. Arbetet är till stor del administrativt: du kommer dels att jobba i e-tjänstprogrammet CRM men också med dokumenthantering så som kopiering och sortering av handlingar. Du kommer även att arbeta med gruppinformation genom informationsträffar samt med olika utskick till ungdomarna. Du kommer att ha samarbete och uppföljning med arbetsgivare och ungdomar samt följa upp de incidenter som sker på arbetsplatser. Du kommer att göra arbetsplatsbesök på ungdomarnas arbetsplatser. Arbetet innebär kvällstjänstgöring främst under maj månad.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gymnasiekompetens, erfarenhet av administrativt arbete och mycket god datorvana för att klara av arbetet i CRM. Som person är du noggrann, strukturerad, stresstålig och flexibel.

Vem du är: För att trivas med arbetet är det viktigt att du är serviceinriktad och känner dig bekväm i kontakten med ungdomar och samverkanspartners. Arbetet är mycket intensivt under dessa månader då det är många ungdomar som söker feriejobb. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med feriejobbshandläggning och CRM.

Övrigt
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer sker löpande under processen.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024