OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Polismyndigheten söker
Administratör för arbete vid desken med placering vid Nationella opera-tiva avdelningen, Gränspolissektionen, i Stockholm.
Ref nr 108/17. Ansök senast 7 november 2017.
Beskrivning av arbetsplatsen
Nationella operativa avdelningens uppgift är att bekämpa grov organiserad brottslighet och försvåra för kriminella organisationer att verka i Sverige. Av-delningen består av en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseen-het, en kontaktenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, sju regionalt placerade utvecklingscentrum samt ett kansli.
Gränspolissektionen vid den Operativa enheten har det strategiska ansvaret för gränspolisverksamheten och ansvarar för att samordna, strukturera och metod-utveckla polisens arbete med gränskontroll, inre utlänningskontroll och verk-ställigheter. Gränspolissektionen hanterar en mängd frågor inom sitt område och genomgår en omfattande utveckling och har vuxit under det senaste året. Nu inrättas en ny funktion, en desk, som bland annat ska säkerställa bättre be-redning och samordning inom sektionen.
Arbetsuppgifter
Desken ska ha ansvar för inkommande och utgående frågor, beredning och samordning samt fungera som administrativt stöd till både sektionens led-ningsgrupp och till handläggare vid sektionen. Som administratör vid desken kommer du samarbeta med alla inom sektionen, ha kännedom om vem som gör vad samt vara insatt i aktuella frågor. Arbetet innebär att du får en unik inblick i gränspolisverksamheten. Exempel på frågor som kan inkomma under en ar-betsdag är beställningar från justitiedepartementet, inbjudningar till internat-ionella möten, frågor från gränspolisen ute i landet kring juridiska eller tekniska svårigheter, inbjudningar till utbildningar eller förfrågningar från journalister eller allmänheten. Då desken är under uppbyggnad ingår också att skapa ruti-ner och sprida information om dessa.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
. Bevakning av funktionsbrevlådor och hantering av inkommande ären-den
. Samordning av sektionsövergripande frågor
. Diarieföring och dokumentation
. Administrativt stöd till sektionens ledning
. Anordna möten och skriva mötesanteckningar
. Administrativt stöd åt sektionens processledare
. Övriga administrativa arbetsuppgifter, exempelvis göra statistiksam-manställningar
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
. gymnasieutbildning
. erfarenhet och vana av brett administrativt arbete, t.ex. i roll som sekre-terare, ledningsstöd eller assistent
. erfarenhet och vana av servicearbete, t.ex. från supportfunktion eller i roll som receptionist
. goda kunskaper i Microsoft Office
. goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska och engelska
Meriterande
Det är meriterande om du har:
. erfarenhet av administration inom statlig verksamhet
. erfarenhet av att samla in och bereda underlag
. erfarenhet av lednings- eller chefsstöd
. erfarenhet av att planera och arrangera möten, konferenser eller lik-nande
. erfarenhet av arbete med internationella relationer och/eller migrations-frågor
Personliga egenskaper
Som person är du serviceinriktad, prestigelös och självständig. Arbetet ställer höga krav på helhetssyn och förmågan att genom struktur och ordning hantera en stor mängd frågor och olika arbetsuppgifter samtidigt. Du är spindeln i nätet för sektionens beredningsarbete och kommer i kontakt med komplexa fråge-ställningar från svenska och internationella kontakter vilket ställer krav på soci-al kompetens, god kommunikationsförmåga och hög ansvarskänsla. Vidare är du flexibel och trivs i en verksamhet i förändring och utveckling.
Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Kontakt
Vill du veta mer? Välkommen att kontakta gruppchef Anna Garphult på tfn 010-563 85 52.
Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 21; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92 eller Stefan Marcopoulos ST, tfn.010-563 91 39; Karna Tillhe-den, SEKO Polisen, tfn 0732-490 422.
Övrig information
Anställningsform: Vikariat t.o.m. 2018-12-31
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Snarast, enligt överenskommelse.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kommer att genomföras före anställning.
Ansökan
Vid din ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt personuppgiftslagen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 7 november 2017. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.
Skicka din ansökan via e-post till registrator.kansli@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. Märk din ansökan med ref.nr 108/17 i mailets ärendemening.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Varmt välkommen med din ansökan!
POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och per-sonlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värde-grund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom poli-sen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi ser fram emot din ansökan!