Administratör för hemtjänst med ansvar för trygghetslarm

Administratör för hemtjänst med ansvar för trygghetslarm

Arbetsbeskrivning

Hemtjänsten är en del av Vård och omsorg och består av tre hemtjänstområden. Hemtjänsten utgår från våra ny lokaler i Heminsatsernas hus, där även administratören har sin arbetsplats. Som administratör har du nära till såväl medarbetare som chefer.

ARBETSUPPGIFTER
Administratörstjänst bestående av sedvanlig administration inom vård och omsorg i kombination med hantering och administration av trygghetslarm.

I rollen som administratör är du ett stöd till hemtjänstens chefer. Du har en viktig roll när det gäller att skapa goda förutsättningar för cheferna att leda verksamheten. Vidare har du ett praktiskt och övergripande ansvar för arbetet kring hemtjänstens trygghetslarm.

Arbetet består bland annat av:
• Daglig administration av hemtjänstens verksamhet
• Arbete i flera administrativa it-system
• Beställningar av varor och tjänster till hemtjänst
• Fakturahantering/kontering i ekonomisystemet
• Personaladministrativa arbetsuppgifter
• Ta emot och verkställa uppdrag på trygghetslarm.
• Systemförvaltning av lås- och larmrelaterade system

KVALIFIKATIONER
Du ska minst ha tre-årigt gymnasium eller motsvarande.

Arbetet som administratör förutsätter att du är lösningsorienterad, trygg och stabil, har god samarbetsförmåga och ett strukturerat arbetssätt. Det är viktigt att du trivs med att vara självgående och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan prioritera och planera arbetet på ett effektivt sätt. Du har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och är tydlig i din kommunikation. Du är positiv, engagerad och gillar att ge god service.

Du ska ha erfarenhet av administrativt arbete. Du har goda datorkunskaper och förmåga att sätta dig in i nya system. Du bör ha erfarenhet av system för administration och ekonomi. Vidare har du erfarenhet av arbete med trygghetslarm och nyckelfria lås med tillhörande system.

Du bör ha erfarenhet av vård och omsorg inom kommunal verksamhet.
Hänsyn tas till personlig lämplighet för uppdraget.

ÖVRIGT
Skurups kommun har runt 16 000 invånare och ligger naturskönt på den skånska sydkusten, med utmärkta kommunikationer till Malmö, Ystad, Lund och Köpenhamn. I vår kommun bor invånarna i lugnet, med staden runt knuten. Det lokala näringslivet blomstrar och inflyttningen till kommunen ökar.

1 200 medarbetare håller dagligen hjulen snurrande, med fullt engagemang för medborgarnas bästa. Hos oss är du med och bygger en attraktiv kommun där dialog, öppenhet och gott bemötande genomsyrar organisationen. Vi är stolta över våra korta beslutsvägar. Tillsammans gör vi skillnad!

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Skurups kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Skurups kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skurups kommun, Vård och omsorg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 september 2022
  • Ansök senast: 25 september 2022

Liknande jobb


Management Trainee

24 april 2024

Kontorsassistent på Lyckan

Kontorsassistent på Lyckan

6 maj 2024

Kundsupport inom industri

Kundsupport inom industri

26 april 2024

18 april 2024