Administratör Häktet i Norrköping

Administratör Häktet i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Häktet i Norrköping ligger i polishuset och har 50 platser. Läs mer om häktet Norrköpings verksamhet på vår hemsida: https://www.kriminalvarden.se/hitta-och-kontakta/verksamhet/hakte/norrkoping/#om

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på häktet Norrköping är din huvuduppgift att ansvara för post, bud och pakethantering inom Norrköping. Du utgör även en viktig servicefunktion med kontorsstöd till häktesledningen. Arbetsuppgifterna består av att vara ansvarig för inköp, beställningar, fakturahantering, ärendebevakning, inventering, diarieföring samt diverse andra arbetsuppgifter i samverkan med övriga anställda administratörer på häktet. Administratörsfunktionen måste alltid vara bemannad under vardagar, i arbetsuppgifterna ingår daglig bevakning av telefon, mail och fax. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har kännedom om offentlighetsprincipen samtidigt som du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du arbetar bra med andra, är lyhörd och tillmötesgående i ditt bemötande och ger gärna en god service. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav
• Gymnasiekompetens form av slutbetyg eller gymnasieexamen, gärna med administrativ eller ekonomisk inriktning, alternativt annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Flerårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete.
• Mycket god IT-kompetens med datorvana och goda kunskaper i Officepaketet
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift
• B-körkort


ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administrativ handläggare

Administrativ handläggare

8 maj 2024

1 maj 2024

Vi söker en administratör

Vi söker en administratör

8 maj 2024