Administratör, häktet Trelleborg

Administratör, häktet Trelleborg

Arbetsbeskrivning

Kriminalvården växer – vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårt viktigaste mål är att minska återfall i brott – att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.



ARBETSUPPGIFTER
Som administratör på Häktet Trelleborg hanterar du intagnas medel, ansvarar för kioskbeställningar samt administrerar arbetsplatsens schemaplanering vid periodplanerad arbetstid. Du arbetar även med beställningar, fakturahantering samt hanterar diverse fastighetsfrågor. Då tjänsten är under uppbyggnad kan arbetsuppgifterna komma till att förändras löpande och andra arbetsuppgifter inom ramen för häktesverksamheten kan tillkomma. Häktet Trelleborg är ett mindre häkte och det kan bli aktuellt att bemanna klientavdelning alternativt arbeta med annat klientarbete för att stödja verksamheten. Arbetsuppgifterna förutsätter att du har kännedom om offentlighetsprincipen samtidigt som du kan säkerställa att sekretesskyddet upprätthålls.

KVALIFIKATIONER

Vi söker dig som är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer. Du arbetar bra med andra och har god förståelse för hur människan tar till sig kunskap samt människors olika förutsättningar. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav
• Fullständig gymnasiekompetens i form av slutbetyg/gymnasieexamen, gärna med kontorsadministrativ eller ekonomisk inriktning eller annan utbildning i kombination med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
• Goda IT-kunskaper.
• Goda kunskaper i svenska språket i såväl tal som skrift.
• B-körkort.

Meriterande
• Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning.
• Erfarenhet av diarieföring.
• Kunskap om Kriminalvårdens administrativa system UBW, KVR, Platina och Heroma
• Kriminalvårdens grundutbildning

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande.
Säkerhetskontroll kommer att föregå beslut om anställning. Vissa befattningar är placerade i säkerhetsklass och då kommer en säkerhetsprövning med registerkontroll att genomföras innan beslut om anställning fattas. För tjänster med högre säkerhetsklass behöver du vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Personalassistent Henrik Wall-Horgen
040-692 69 04
Kriminalvårdschef Stefan Karström
044-785 15 70
Kriminalvårdsinspektör Nina Meijer
044-785 16 21
Tf kriminalvårdsinspektör Nina Björkman
044-785 16 47
Regional sjukvårdssamordnare Marie-Louise Lindén
040-692 69 50
Rektor för Klientutbildningen, Region Syd Irene Sehlin
040-692 69 18
Rektor Tommy Nyman

Tf Kriminalvårdsinspektör Håkan Ehrnborn
0411-351358
Kriminalvårdschef Andreas Wallin
0411-351443
Kriminalvårdsinspektör Håkan Ehrnborn
0411-351358

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kriminalvården, A/H Region Syd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2022
  • Ansök senast: 15 februari 2022

Besöksadress

21141 MALMÖ
None

Postadress

Storg. 5
MALMÖ, 21141

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023