Administratör i Söderort, Stockholm

Administratör i Söderort, Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du ett intresse inom administration och är en driven person som har enkelt för att samarbeta samtidigt som du gillar att arbeta självständigt? Med dig i bagaget tror vi att du har någon form av administrativ bakgrund, goda färdigheter i Microsoft Office samt känsla för struktur. Då kan vi ha motiverande uppdrag för dig. Flera av våra kunder inom offentlig sektor söker regelbundet efter nya administrativa stjärnor. Våra kunder består till stor del av myndigheter och statliga eller kommunala bolag. Att arbeta som administratör innebär en bred och omväxlande roll med fokus på administration enligt befintliga riktlinjer och rutiner. Låter det som något för dig? Då är du välkommen med din ansökan - redan idag.


Randstad en av de största leverantörerna av personaltjänster inom den offentliga sektorn och våra behov är ständiga. Annonsen är ur proaktivt syfte för att snabbt kunna tillsätta kommande vakanser – perfekt för dig som är intresserad av uppdrag hos staten inom kort. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
I rollen som administratör utgör du en viktig del av din avdelning. Förutom att administrera rutinuppgifter så är du också support för dina kollegor. Du sitter hos vår kund, en myndighet, en kommun eller ett offentligt ägt bolag på en trevlig adress nära kommunikationer och lunchmöjligheter. Du förväntas vara bra på Microsoft Office, eller liknande program – eller ha lätt för att sätta dig in i basfunktionerna i datorprogram som Word, Excel, Outlook och/eller PowerPoint. 

Arbetsuppgifterna kan bestå av:


Administrera rutinuppgifter, planera och samordna olika ärenden. Du arbetar efter befintliga riktlinjer och rutiner vilket ger dig stöd i det dagliga arbetet. 
Projektadministration
Ärendehantering, framtagning av fakturaförslag, kontrollera enklare kostnadskalkyler.
Registrering av underlag och data
Agera operativt stöd för verksamheten/avdelningen
Formulera brev och protokoll med mera 


Arbetstider
Heltid, för start enligt överenskommelse och med uppdrag som oftast pågår under minst 3 månader med möjlighet till förlängning. Arbetstid: mån-fre 08.00-17.00 med flexmöjligheter. 



Kvalifikationer
För rollen som administratör behöver du:


Tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
Gymnasieutbildning (eller motsvarande utbildning) 
Goda färdigheter i Microsoft Office eller liknande program
Du behöver vara ansvarstagande, initiativrik, ha lätt för att samarbeta i grupp samt gilla att arbeta strukturerat och självständigt

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person får du gärna vara lite fyrkantig, i alla fall när det kommer till att agera efter givna rutiner och policys. Du trivs helt enkelt med att arbeta strukturerat och beskrivs troligen som noggrann och ansvarstagande. Vi tänker att du redan är bekant med basfunktionerna i ordbehandlingsprogram som Word. Men du är också lättlärd och har lätt att upptäcka nya funktioner och komma överens med den digitala världen. Är du dessutom positiv med en ljus syn på arbetet? Då kommer du att trivas hos oss och staten.


Har du kunskap i något administrativt system ser vi det som plus (ej krav). 


För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Ansökan
Sök senast 2020-02-29, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Då annonsen avser kommande uppdrag har vi för just den här processen ingen specifik uppdragsgivare i åtanke. För att snabbt kunna tillsätta kommande vakanser sker urval endast i proaktivt syfte. 


För information: Ulrika Olofsson  | ulrika.olofsson@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 31 januari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Tentamensvärd till tentamensservice- intermittent med timlön

30 april 2024

Huvudvärd till tentamensservice - intermittent med timlön

30 april 2024