Administratör i Uppsala

Administratör i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Söker du nya utmaningar inom administration och har erfarenhet av att arkivering och diarieföring? Trivs du dessutom som bäst när det är ordning och reda samt är van vid att arbeta självständigt? Då har vi det perfekta uppdraget för dig! 


Vi söker nu en skicklig administratör för ett spännande uppdrag där du kommer vara anställd som konsult hos oss på Randstad och arbeta hos vår kund med lokaler i närheten av centrala Uppsala. Uppdraget startar i juni t om november, med eventuell möjlighet till tillsvidareanställning efter uppdragets slut. 


Som konsult har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Som administratör hos oss vår kund kommer arbetsuppgifterna bland annat att innefatta:


Diarieföring och arkivering
Posthantering
Avgiftsavisering
Svara på frågor om pågående ärenden via telefon och mail


Arbetstider
Heltid, start i juni t om november. Eventuell möjlighet till tillsvidareanställning efter uppdragets slut. 

Kvalifikationer
Du som söker har lägst gymnasieutbildning eller motsvarande, minst 3 års tidigare erfarenhet av administrativt arbete med fördel inom statliga sektor, samt erfarenhet av arkivering och diarieföring. Du har goda kunskaper i MS office, vana av att använda dator och telefon som dina närmsta arbetsverktyg samt talar och skriver obehindrat på svenska. Du har med fördel erfarenhet av något ärendehanteringssystem samt lätt för att lära dig nya dataprogram. 
 
Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Du är en noggrann och strukturerad person som tycker det är viktigt med ordning och reda är. Du är flexibel, initiativrik och arbetar lika bra ensam som i grupp tillsammans med andra. Att ge bästa möjliga service är viktigt för dig, precis som att leverera bra kvalité i ditt arbete. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Minst tre år av administrativt arbete samt erfarenhet av arkivering och diarieföring.

Ansökan
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Emelie Prokop | Konsultchef | emelie.prokop@randstad.se

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2020
  • Ansök senast: 24 maj 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


13 maj 2024

Ansvarstagande administratör/kontorist sökes!

13 maj 2024