Administratör inköp och internservice

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till Sveriges största kunskapsbank inom specialpedagogik? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Vi erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Vi driver också flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel. Myndigheten har cirka 1 200 medarbetare och verksamhet i hela landet.

Som medarbetare hos oss får du arbeta för allas lika värde i en organisation där delaktighet och engagerade medarbetare värderas högt. Vi ser ett stort värde i att ha medarbetare som mår bra och satsar därför mycket på friskvård och kompetensutveckling. Hos oss har du frihet att påverka ditt arbete. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


ARBETSUPPGIFTER
Som administratör inom internservice och inköp kommer du arbeta stödjande. Du kommer ingå i ett team inom funktionen där vi nu arbetar för att varje medarbetare ska ha ett eget specialistområde. Specialistområdet för just denna tjänst är inköpsfrågor.

I ditt arbete ingår till exempel:
• Besvara interna samtal och ärenden inom internservice
• Särskilt bevaka interna ärenden och frågor som gäller inköp och så långt möjligt hantera och besvara dessa
• Besvara inkommande samtal till myndigheten utifrån
• Bemanna receptionen i Härnösand
• Arbeta med utvecklingsuppdrag


KVALIFIKATIONER
Du ska ha:
• fullgjort en gymnasieutbildning
• god datorvana
• erfarenhet av att arbeta i en contactcenter-lösning
• dokumenterad flerårig erfarenhet av inköpsområdet
• dokumenterad utbildning inom LOU och inköp

Som person ska du ha:
• god pedagogisk förmåga
• ett positivt bemötande
• hög serviceförmåga med en stor vilja att hjälpa andra
• hög samarbetsförmåga
• hög flexibilitet
• förmågan att kunna hantera flera olika saker samtidigt

Stor hänsyn tas till personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vid all rekrytering sätter vi värde på de kvalitéer som jämställdhet och mångfald tillför verksamheten. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss denna gång alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

Liknande jobb


23 april 2024

Koordinerande nyckelroll till Tega!

Koordinerande nyckelroll till Tega!

23 april 2024

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

Uppdrag som administratör på Swedbank! Start i maj.

23 april 2024

23 april 2024