Administratör inom Funktionsstöd

Administratör inom Funktionsstöd

Arbetsbeskrivning

Vår organisation präglas av teamarbete och nytänkande! Vi vet att samarbete är en viktig faktor för att skapa en framgångsrik organisation. Är du redo för nya utmaningar och vill vara med och starta och utforma en ny roll? Som administratör kommer du arbeta som administrativt stöd till Funktionsstöds enhetschefer. Du kommer att bli en del av ett team med skickliga chefer som du alltid kan bolla idéer med när du känner att du behöver. Din arbetsplats kommer vara på Kullgatan i Lindesberg där samtliga enhetschefer sitter.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du arbeta på uppdrag av enhetschefer.

Som administratör kommer du jobba med att serva våra grupp- och servicebostäder inom LSS med rekrytering och bemanning av korttidsvikarier. Du kommer arbeta i planerings- och schemasystemet Time Care. Som administratör arbetar du med att kvalitetssäkra och registrera uppgifter i lönesystemet Personec P utifrån underlag från chefer. Det som är kännetecknande för tjänsten är att du fungerar som spindeln i nätet och driver frågor i parallella processer samtidigt. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer vara en viktig stödfunktion för enhetscheferna.

Vi söker nu dig som vill vara med och forma och utveckla rollen. Du som söker måste vara medveten om att rollen är ny och under uppbyggnad och att vi arbetar tillsammans med att bygga upp rutiner och arbetssätt, vilket kan upplevas som utmanande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning och erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i något av våra system Personec P eller Time Care. Du har goda IT-kunskaper och är van dator- och systemanvändare.

Det är även meriterande med erfarenhet från vård och omsorg eller funktionsstöds verksamhet då vi tror att det är en fördel om man vet hur verksamheten fungerar för att kunna ge ett sånt bra stöd som möjligt.

Du har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift samt b-körkort.

Som person är du noggrann och utför dina uppgifter strukturerat och med kvalitet. Du behöver även ha lätt att samarbeta och tycka om att planera och lösa problem. Du kan arbeta både självständigt och i grupp. Vi vill också att du är mån om att göra ett gott jobb och att du är serviceinriktad.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 800 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Per Sundelius
0581-813 56
Rektor Margarita Fernandez
0581-814 04
Rektor Lars Speziali
0581-812 84
Rektor Jimmy Fagrell
070-272 07 89
Rektor Karin Johansson
0581-813 42
Rektor Eva Boström
0581-813 91
Rektor Per Wernborg
0581-813 17
Förvaltningschef Kaj Söder
0581-811 86
Rektor Johan Ringaby
0581-815 42
Rektor Michael Tybell
070-544 43 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lindesbergs kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2022
  • Ansök senast: 27 februari 2022

Besöksadress

Stentäppsgatan 5
None

Postadress

Lindeskolan
Lindesberg, 71134

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024