Administratör inom kontraterror och författningsskydd

Administratör inom kontraterror och författningsskydd

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och göra skillnad? Hos Säkerhetspolisen kan du bidra till att skydda Sverige och vårt demokratiska samhälle. För att kunna lösa vårt uppdrag är behovet av administrativt stöd stort och absolut nödvändigt. Här arbetar du i en mångfacetterad verksamhet där tillit, kollegialitet och professionalism värdesätts högt. Är du den vi söker?
Din frihet, vårt ansvar.


Det här är ditt uppdrag
Som administratör på Säkerhetspolisen är du en viktig del av vår verksamhet. Du ingår i en arbetsgrupp där ni tillsammans stöttar varandra och bidrar till gruppens utveckling.
I rollen som administratör inom kontraterror och författningsskydd arbetar du med att administrera inkommen information. Du bedömer och prioriterar samt fördelar ut informationen till rätt mottagare. Utöver de dagliga ordinarie uppgifterna som ankommer funktionen ansvarar arbetsgruppen för olika sidoprojekt såsom att fungera ledningsstöd samt att ansvara för olika projekt.
Din placering är på huvudkontoret i Solna och arbetet utförs på plats utan möjlighet till distansarbete. Du kan ibland behöva arbeta utanför vanliga kontorstider. I tjänsten kan det förekomma inrikesresor.


De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Fullgjord gymnasieutbildning med godkänt resultat
Minst två års dokumenterad arbetslivserfarenhet
Vana av att arbeta i olika it-system
Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i tal och skrift
God förmåga att läsa och förstå engelska

Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Kan du bidra med något eller flera av följande är det meriterande:
Erfarenhet av informationshantering
Erfarenhet av något av Säkerhetspolisens verksamhetsområden
Erfarenhet av att använda it-system på ett rättssäkert sätt
Erfarenhet av arbete på statlig myndighet
Språkkunskaper utöver svenska och engelska
Erfarenhet av administrativt arbete


Det här är kollegan vi söker
Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som är noggrann och som självständigt driver ditt arbete framåt. Du har lätt för att hantera stora mängder information och du har god förmåga att strukturera och prioritera, även under hög arbetsbelastning. Att vara flexibel och växla i tempo faller sig naturligt för dig och du kan skifta mellan planerad och händelsestyrd verksamhet när situationen kräver det.
Vidare är du förtroendegivande, tydlig och pedagogisk i din kommunikation vilket bidrar till ett gott arbetsklimat där du enkelt skapar och upprätthåller goda relationer och samarbetsmöjligheter.
Säkerhetspolisen ställer höga krav på säkerhet och sekretess, därför förutsätter vi att du har ett högt säkerhetsmedvetande.


Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 71 11 eller 010-568 77 34. För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.


Så ansöker du
Ansökan sker via vår hemsida, www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2025-01-23.
I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och eventuella meriter. Beskriv också hur dina personliga egenskaper bidrar i rollen.
Urval och intervjuer kan ske löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Säkerhetspolisen STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 januari 2025
  • Ansök senast: 23 januari 2025

Besöksadress

Bolstomtavägen 2
None

Postadress

Box 12312, 10228 Stockholm
STOCKHOLM, 10228

Liknande jobb


Administrativ arbetsuppgifter

23 augusti 2010

Administrativ handläggare

24 augusti 2010

Avdelningsassistent

24 augusti 2010

Administrativ assistent

24 augusti 2010