Administratör inom kundtjänst till DHL Freight

Administratör inom kundtjänst till DHL Freight

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Som Administratör inom kundtjänst kommer du hantera den administrativa processen gällande leveranser samt ansvara för alla terminalbehandlade sändningar inom företaget. Rollen ställer höga krav på en utpräglad kommunikativ förmåga då du, på daglig basis, kommer ha kontakt och dialog med åkerier, kunder samt andra avdelningar och terminaler.

Du kommer få vara en del av ett team där alla kollegor bidrar till att skapa god stämning och ett öppet arbetsklimat. Här uppmärksammas goda prestationer och du kommer ges möjligheten att växa i din roll. Gruppens mål är att utveckla verksamhetens kostnadsnivå i linje med satta mål och att alltid sträva efter att förbättra service, produktivitet och processefterlevnad.

I din roll som Administratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Administrativ support
- Kontakt med både interna och externa parter
- Förbättringsarbete för att optimera och effektivera processer och arbetssätt

Tjänsten som Administratör är ett konsultuppdrag på heltid med start 1/2 är tänkt att pågå tillsvidare. Placering är i Rosersberg och arbetstiderna är antingen 08:00-17:00 eller 09:54-18:30.

Om dig
Vi söker dig med erfarenhet från tidigare arbete inom kundtjänst eller administration inom logistik och/eller transport. Du har vana av att arbeta med dator och telefon som främsta arbetsredskap och en god kommunikativ förmåga. Vidare besitter du erfarenhet av att, under hög arbetsbelastning, arbeta strukturerat och organiserat gentemot uppsatta mål utan att göra avkall på leverans, service och kvalitet.

Viktigt för tjänsten är:
- Erfarenhet från liknande roll
- Social kompetens samt en positiv inställning och viljan att utvecklas
- God samarbetsförmåga
- Obehindrat kunna kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Moa Lardner via Adecco 010 – 173 73 00

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Välkommen med din ansökan!

Sökord

Transport, logistik, administration, administratör, support, kundtjänst

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 24 januari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


3 juni 2024

3 juni 2024