Administratör inom levreskontraprocessen

Administratör inom levreskontraprocessen

Arbetsbeskrivning

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi levererar tjänster till stadens förvaltningar och bolag, vilket bland annat innebär att utveckla och tillhandhålla gemensamma arbetssätt, verktyg, IT-stöd och mallar. Våra verksamhetsområden är HR, ekonomi och operativt inköp, IT, kommunikation, ledning och styrning, servicecenter och Välfärd.
Vi är cirka 700 anställda och har många spännande uppdrag, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice


ARBETSUPPGIFTER
Är du en driven, positiv, nyfiken och engagerad person som gillar att ha många bollar i luften samtidigt som du tycker om att ge service? Då kan du vara den nya kollega som vi söker.

På köpet får du alla Göteborgs Stads förvaltningar och några bolag som arbetsfält och du blir ett av våra serviceansikten utåt på denna administrativa tjänst som är placerad på enheten Ekonomi.

Ekonomienheten ansvarar för kund- och leverantörsreskontratjänsten för ca 45 förvaltningar och bolag inom Göteborgs Stad. Våra kollegor och samarbetspartners är stadens chefer, ekonomer, administratörer, leverantörer samt invånarna i Göteborg.
Vårt mål är att ge och uppfattas som ett professionellt stöd inom ekonomitjänsterna.
På enheten arbetar idag ca 18 personer.

Din huvudsakliga arbetsuppgift blir att delta i arbetet med stadens leverantörsreskontraprocess. Det innebär att du tillsammans med de övriga medarbetarna inom leverantörsreskontragruppen ansvarar för de olika arbetsmoment som ingår. Det innebär allt från postöppning, skanning och verifiering till stöd och support till stadens ekonomiavdelningar samt stadens kunder. Arbetsuppgifterna kan också bestå av att arbeta kundreskontraprocessen med till exempel att ansluta e-faktura till företagskunder och autogiroadministration.

Arbetet har en fördelning av både fysisk placering på kontor och distansarbete.

För att du ska trivas hos oss måste du gilla snabba tempoväxlingar, ha ett flexibelt arbetssätt och hugga i där det behövs.


KVALIFIKATIONER
Du ska lägst ha gymnasieutbildning inom ekonomi och meriterande är någon typ av påbyggnadsutbildning i form av yrkeshögskola eller andra högre studier.
Ett absolut krav är att du ska ha dokumenterad erfarenhet från att ha arbetat med leverantörsreskontraprocessens olika delar i en medelstor till stor organisation och extra meriterade om du har denna erfarenhet från Göteborgs stad.

Erfarenhet av Göteborgs Stads inköps- och fakturasystem Proceedo/Winst och ekonomisystemet Unit 4/Agresso) kan komma vara extra meriterande likaså om du har god kännedom om Göteborgs Stad och dess verksamheter.

Vi söker en kollega som är noggrann, trygg & stabil samt själv tar ansvar och kan organisera och prioritera sitt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med rätt kvalitet. Du tar initiativ när det behövs och samarbetar lyhört med kollegor i gruppen, inom den egna förvaltningen och med våra kollegor i staden.
Att möta människor såväl via telefon som via skriftliga ärenden gör du på ett självklart och naturligt sätt.

Du är en glad och lättsam person som ser möjligheter i utveckling och förändring.
Du har lätt för att uttrycka dig väl när du talar och skriver.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.

Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.



ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Intraservice
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2021
  • Ansök senast: 5 april 2021

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024