Administratör inom skuldsanering

Administratör inom skuldsanering

Arbetsbeskrivning

Är du en fena på administration och brinner för kundbemötande i en varierande arbetsvardag? Gillar du att jobba i en utvecklingsinriktad myndighet med stor Vi-känsla där alla är engagerade och strävar åt samma håll?

Skuldsaneringen står inför en spännande utvecklingstid framöver.

Vi förbättrar våra digitala tjänster och inom kort kommer vi att implementera ett nytt verksamhetssystem. Det kommer innebära en spännande resa för alla medarbetare inom processen.

Vi söker dig som har ett stort engagemang, ett naturligt intresse för kunden och administration inom offentlig sektor. Du hittar mer information om vårt samhällsuppdrag på vår webbplats.


Dina arbetsuppgifter innebär att du registrerar handlingar och andra uppgifter i vårt IT-stöd i ärenden som rör skuldsanering. Arbetet innebär också ett tätt samarbete med andra arbetsgrupper inom skuldsaneringen. Du har många kontakter med dem som söker skuldsanering, de som vill få betalt, kommunernas budget- och skuldrådgivare och andra myndigheter. Som samordnare granskar du uppgifter inför inledandet av en skuldsanering. Du hanterar många externa kontakter och har en viktig roll för skuldsaneringsenheten. Genom ditt arbete bidrar du till att hjälpa människor att hitta lösningar och förändra sin situation.


Vi söker dig som

- har grundläggande behörighet till högskola och universitet
- kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
- har goda it-kunskaper


Du har personliga egenskaper som innebär att du är systematisk och noggrann i ditt dagliga arbete. Du klarar av ett högt arbetsflöde och har goda administrativa kunskaper. Du är flexibel, kan anpassa din vardag och har lätt för att kommunicera och samarbeta med andra. Du har även god slutledningsförmåga.

Det är meriterande med arbetslivserfarenhet av likvärdiga administrativa arbetsuppgifter inom offentlig sektor de senaste 3 åren. 


Information om oss och jobbet

Vid tillsvidareanställningar tillämpar vi provanställning på sex månader. Du blir anställd som samordnare. Din ansökan ska innehålla ett CV, men vi vill inte att du bifogar ett personligt brev. Vi ber dig däremot att, så utförligt som möjligt, svara på våra urvalsfrågor. Kronofogden erbjuder flexibla arbetsformer vilket innebär en möjlighet att arbeta del av arbetstiden hemifrån.

Det är viktigt för oss på Kronofogden att de vi anställer har de personliga egenskaper som vi efterfrågar. Därför använder vi oss av kompetensbaserade intervjuer och det förekommer tester vid rekryteringar.

Lär känna oss bättre genom att följa oss på LinkedIn och besöka vår https://www.kronofogden.se/Jobbahososs.html

 

Ett jobb som räknas- för andra och för dig! På Kronofogden jobbar vi nära människor i utsatta situationer. Vår uppgift är att hjälpa den som inte har fått betalt och vägleda den som ska betala. Det kräver kunskap och handlingskraft. Omtanke och mod. Hos oss kan du räkna med utmanande arbetsuppgifter som även är utvecklande för dig. Så när du går hem från en dag på jobbet kan du vara säker på att du har gjort något som verkligen räknas – både för andra och för dig.

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi samarbetar med Skatteverket i våra rekryteringar, vilket innebär att Skatteverkets HR-avdelning kommer att hantera din ansökan.


Kronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller försäljare.

Sammanfattning

Liknande jobb


16 maj 2024