Administratör inom transport till kund i Södra Stockholm

Administratör inom transport till kund i Södra Stockholm

Arbetsbeskrivning

Om oss
Genom väl beprövade metoder och arbetssätt hjälper vi logistik- och industriföretag att optimera sin verksamhet och därmed minska sina personalkostnader. Vi planerar, levererar och opererar vårt åtagande genom en mycket erfaren och specialiserad organisation inom logistik- och industriområdet. Aditro Logistics Staffing levererar tjänster inom Uthyrning, Entreprenad, Rekrytering och konsulterande tjänster. Läs gärna mer på aditrologistics.se

Aditro Logistics Staffing AB är ett Auktoriserat Bemanningsföretag vilket innebär bland annat att alla anställda är kollektivavtalsanslutna och att vi som företag följer alla de regler som dikteras av branschens kollektivavtal, leveransvillkor och skrivelser om försäkringsåtaganden.

Vad vi erbjuder dig
Du kommer möta utmaningar, bli inspirerad och vara stolt över att gå till jobbet. Hos Aditro Logistics Staffing är alla lika värda. Vi tar väl hand om varandra och våra beteenden är att ständigt engagera, prestera och utveckla oss själva och de uppdrag och samarbeten vi jobbar med. Vi erbjuder stor möjlighet till personlig utveckling genom alla de olika kunduppdrag vi har. Hos oss är det viktigt med ett engagerat ledarskap. Hos oss träffar du din chef varje vecka, i många fall varje dag.

Arbetsuppgifter
Just nu söker vi en administratör till kund inom transport- och spedition. Vi söker dig som vill arbeta med administrativa uppgifter kopplat till den dagliga verksamheten och driften.

Ansvarsområden:

• Kontroll och kontering av leverantörsfakturor.
• Fakturering, kreditering och justering på kundbasis.
• Lägga in offerter i IT-system.
• Ta fram leveransrapporter till kunder.
• Avräkningar och self-bill mot åkerier, underleverantörer och kunder.
• Administrativ support till säljare och trafikavdelning.
• Resultatuppföljning.
• POD-hantering.
• Snabbt agera på samt åtgärda eventuella avvikelser.
• Uppdatera DMT/SECA månads/kvartalsvis.

Vår kund erbjuder ett långsiktigt uppdrag där anställningen förväntas leda till en tillsvidareanställning direkt hos kunden. Uppdraget innebär att du till en början blir anställd av oss på Aditro som konsult. Därefter tar kunden över anställningen.

Start: Omgående
Arbetstider: Mån-Fre kl. 08:00 -17:00
Plats: Hägersten, Stockholm

Din profil
Vi söker dig som har god system- och datavana samt trivs med att hålla många bollar i luften samtidigt.

Vi tror att du som person har:
• Gott ordningssinne med förmåga att kunna prioritera arbetet.
• Är noggrann och strukturerad.
• Behärskar svenska och engelska i både tal och skrift.
• Goda kunskaper inom Excell.


Om du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom logistik så är det meriterande, men inget krav.

Vi värdesätter din personliga lämplighet!

Intresserad?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag då uppdraget startar omgående!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aditro Logistics Staffing AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2023
  • Ansök senast: 20 december 2023

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024