Administratör inriktad på ekonomi och diarieföring för konsultuppdrag!

Arbetsbeskrivning

För vår kunds räkning som är en myndighet inom infrastruktur, söker vi en administratör inriktad på ekonomi och diarieföring till ett konsultuppdrag på heltid. Uppdraget förväntas starta den 1 augusti 2023 och pågå t.o.m. den 31 juli 2024 med möjlighet till förlängning.

Om uppdraget
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av ekonomiadministrativa arbetsuppgifter kopplat till uppföljning av entreprenad på löpande räkning. Såsom betalningsuppföljning och dokumentation samt vara behjälplig till projektcontroller med att upprätta bokföringsordrar, förbereda och föra protokoll, ekonomirapporter etc.

Rollen innbär även ansvar för dokumenthantering och diarieföring, där du säkerställer att dokument som ska diarieföras är märkta på ett korrekt sätt och uppfyller kraven enligt dokumenthanteringsrutin.

Uppdraget ska i huvudsak utföras på kontoret i Rissne. Dagar och tider för detta styrs efter behov i organisationen och efter beställarens godkännande. Uppdraget möjliggör för närvarande visst arbete på distans.

I samband med uppdragsavslut genomförs ett slutmöte där resurskonsulten och den som arbetslett resurskonsulten medverkar. Mötet syftar till att återföra erfaren­heter av genomfört uppdrag.

Om dig
Vi söker dig som har en Högskole/universitetsutbildning med ekonomisk inriktning med minst ett års relevant arbetslivserfarenhet inom administration såsom protokollföring av möten. Du har erfarenhet av ekonomiuppföljning av entreprenader på löpande räkning, med en projektbudget som överskrider 100MSEK. Det är även meriterande om du har arbetat med fakturering i fakturasystem (t.ex. Agresso).

Som person är du lyhörd och kommunikativ och besitter goda kunskaper i svenska, engelska samt i officepaketet.

Process och ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer sker löpande och uppdraget kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

I denna process samarbetar vår kund med oss på Devotum. Du ansöker enkelt genom att skicka in ditt CV samt svara på några frågor. De kandidater som bäst matchar rollen kommer telefonintervjuas och sedan bli kallade till en intervju hos oss på Devotum. Nästa steg är en intervju hos vår kund. Referenstagning på slutkandidater är en del av processen.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Lina Widevall på 0704993800.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 juni 2023
  • Ansök senast: 5 juli 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024