Administratör inriktning planering för hemtjänst i Centrum

Administratör inriktning planering för hemtjänst i Centrum

Arbetsbeskrivning

Centrum är en av Göteborgs tio stadsdelar. Stadsdelen Centrum ligger i centrala Göteborg och omfattar Krokslätt, Guldheden, Landala, Vasastaden, Johanneberg, Lorensberg, inom Vallgraven, Stampen samt Heden. I Centrum bor ungefär 62 000 invånare i en stadsmiljö med närhet till både parker, natur, kultur och evenemang. Hos oss arbetar vi för att göra Centrum till ett attraktivt område att växa upp, bo, arbeta och åldras i. Tillsammans formar vi Göteborgs framtid. Vårt mål är att ordna en bra vardag för alla göteborgare. Det vi gör har stor betydelse för många. Vill du bli en av oss?



ARBETSUPPGIFTER
Är det du som gör jobbet enklare för andra? Är det du som skapar en hållbar arbetsplats med oss? Vi behöver dig!

Vi söker en ersättare till ett vikariat som sträcker sig till och med augusti 2021.
Hos oss får du ett arbete där du kan göra skillnad för våra brukare i deras vardag.
Vi är måna om att du ska ha rätt förutsättningar i jobbet och kunna känna en glädje och stolthet över det vi gör.
I vår förvaltning satsar vi på hemtjänsten där vi ser att våra medarbetare är avgörande för att vi ska lyckas. Tillsammans utvecklar vi yrkesrollen Administratör med inriktning planering hemtjänst och vår gemensamma arbetsmiljö för att även då öka våra brukares inflytande och självbestämmande

Ditt uppdrag som administratör med inriktning planering är att säkerställa arbetet med att vi möter våra vårdtagares behov av vård och omsorg. I det dagliga arbetet är det du som skapar förutsättningar för en god planerad verksamhet med stöd av digitala planerings- och uppföljningssystem.

I dina arbetsuppgifter ingår att:
• på delegering av chef vara uppdragsmottagare i verksamhetssystemet Treserva.
• utifrån chefens bemanningskrav underhålla bemanningsplaneringen i schemaplaneringssystemet Time-care, ansvara för planeringsprocessen samt att göra en digital planering i systemet Plugo
• koordinera för den dagliga driften, koordination gäller för både den enskilde och för medarbetaren
• administration för den dagliga driften
• samarbeta och samverka med både interna och externa aktörer
• korttidsplanering (sjukfrånvaro, vab m.m.)
• uppföljning av verksamheten på uppdrag av chef
• ta fram rapporter, att göra statistik analys



KVALIFIKATIONER
För att gilla detta uppdrag behöver du ta dina uppgifter på allvar, vara mån om att slutföra det du påbörjat och se till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du behöver visa intresse för och förmåga att samverka i övergripande frågor för att skapa mervärde.
Vi ser gärna att du bidrar med egna idéer och är med och driver vårt kvalitetsarbete framåt.
Det är viktigt att du har förmåga att överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang.

För att utföra detta uppdrag på ett bra sätt vill vi att du kan lyssna på andra människor i syfte att förstå deras behov. Genom att du trivs i mötet med andra hittar du också möjligheter till relevanta samarbeten.
Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att framföra lösningar. Genom att du bidrar till sammanhållning i arbetsgruppen och ser misslyckanden som något att lära sig av och skapar du utrymme för dialog.
Du kan balansera olika krav och behåller lugnet i svåra situationer. Du skiljer på sak och person och kan ta välgrundade beslut under tidspress.

Vi tror på att ge alla ett eget ansvar. Därför vill vi att du ska känna dig delaktig och ha inflytande över den dagliga verksamheten och din egen utveckling.

Du har:
För arbetsgivaren relevant utbildning
Förmågan att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Strategisk förmåga och är van vid bemanningsplanering.
Samordning och organisering av scheman och besökstider
Erfarenhet av administrativt arbete i Treserva, schemaplaneringsverktyget Time Care samt Plugo
Erfarenhet av arbete inom vård och omsorgsområdet, har du arbetat inom hemtjänst är det ett stort plus

Vi arbetar utifrån en kompetensbaserad rekryteringsprocess för att säkerställa en likvärdig behandling och bedömning för alla sökande. Vår urvalsprocess består av flera steg för de kandidater som vi bedömer uppfyller tjänstens kravprofil där ett första steg är att genomföra arbetspsykologisk test. De kandidater som är aktuella för att göra ett test kontaktar vi per mejl i samband med att ansökningstiden har gått ut. Utifrån testresultaten och ansökan bjuder vi därefter in till ett första intervjutillfälle.

Har du frågor kring tjänsten är det först efter den 4 januari som enhetschef Helena Skärby finns tillgänglig att kontakta.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som medarbetare i
- Göteborgs stad jobbar du för en bra och meningsfull vardag för alla göteborgare.
- i stadsdelen Centrum har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
- Göteborgs stad får du via vår förmånsportal välja vilka förmåner du vill ta del av, från friskvårdsbidrag, cykelbidrag till förmånligt avbetalning av västtrafikkort till andra rabatter och erbjudanden.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , SDF Centrum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 6 januari 2021

Liknande jobb


Office Manager till vår kund i Solna

Office Manager till vår kund i Solna

8 april 2024

Administrative Manager at Serneke International

Administrative Manager at Serneke International

27 mars 2024

Produktionsplanerare

Produktionsplanerare

22 mars 2024