Administratör Investeringsstyrning till Svenska Kraftnät

Arbetsbeskrivning

Devotum tillhandahåller företag och organisationer i fastighetsbranschen med professionell kompetens. Vi bidrar med såväl personaluthyrning och rekrytering som konsultförmedling. Med vår erfarenhet av branschen är vi en trygg samarbetspartner i vilken form man än samarbetar med oss.

Specifikation:
Svenska kraftnät är den myndighet som ansvarar för att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt - i dag och i framtiden. Svenska kraftnät är en myndighet som drivs i form av ett statligt affärsverk. Svenska kraftnät har drygt 700 medarbetare, de flesta arbetar på huvudkontoret i Sundbyberg, har även kontor i Sundsvall och Sollefteå.

Bakgrund
Svenska kraftnät drivs av en huvudprocesskarta. Den beskriver enkelt och överskådligt vår verksamhet ur ett process perspektiv, indelat i ledningsprocesser, kärnprocesser och stödprocesser.
Inom Svenska kraftnät är det linjeorganisationen som ansvarar för alla processers dagliga genomföranden.

Avdelningen Kraftsystem ansvarar för investeringsstyrning för de olika behov som samhället förväntar sig av att Svenska kraftnät driver.

Uppdragsbeskrivning

Konsulten följer upp progress och tidsplaner, säkerställer kvalité i planeringen för det löpande arbetet. Bevakar tidsfrister för de beslut som skall tas i samband med investeringsportföljen, samt för avdelningens delportföljer inom anläggningsinvesteringar.

I uppgifterna ingår det att stödja funktionsansvarig beställare i att granskning av dokument som genereras i processerna (finansiella beslut, utrednings- och projektdokumentation, besked och avtal) planeras och utförs enligt fastställd rutin.

Uppdraget avser att utföras av en resurskonsult (en tjänst som utförs av en Konsult i syfte att ge förstärkning till Svenska kraftnät i det löpande arbete som utförs av Svenska kraftnät. Utförandet av dessa tjänster leds och styrs av Svenska kraftnät)

Arbetsuppgifter

Investeringsstyrningsadministratören förväntas se till så att aktuella processer efterlevs och att ha ordning och reda på beslut som tecknas internt.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Säkerställa att vi arbetar utefter framtagna processer.

- Arbeta aktivt att ta fram underlag inför beslutsmöten i diverse programgrupper.

- Stödja det löpande processabetet i olika fördefinierade arbetsuppgifter av administrativ art

- Stödja enheten i granskning av dokument som genereras i processerna (finansiella beslut, utrednings- och projektdokumentation, besked och avtal)

- Ansvarig för administrationen och bevakningen av enhetens funktionsbrevlåda.

Målet med arbetsuppgifterna är att avlasta gruppen från administrativt arbete.

Säkerhetsprövning
Säkerhetsprövning av konsult krävs med anledning av att konsulten kommer hantera hemliga uppgifter.

Skallkrav
Kompetens och Erfarenhet:

- Minst 5 års arbetslivserfarenhet av liknande arbete som finns beskrivna i arbetsbeskrivningen.

- Konsulten skall ha minst 5 års dokumenterade kunskaper i och erfarenheter av utveckling, uppföljning och administration inom process- eller projektarbete

- Mycket god skriftlig och muntlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska

Bör-krav
-
Dokumenterad erfarenhet av processarbete inom infrastruktur/samhällsbyggnad, industri/anläggning eller motsvarande, sammanlagt minst 3 års arbetstid

- Dokumenterad erfarenhet, minst 5 år, av dokumentationshantering inom processledning.

Omfattning
Uppdraget uppskattas ha en beläggning på 100% under hela uppdragstiden.

Uppskattad omfattning ska ses som en kvalificerad uppskattning. Det framtida behovet kan komma att överstiga eller understiga här angiven kvantitet. Svenska kraftnät garanterar på så sätt ingen specifik volym, utan anbudsgivaren åtar sig att leverera mot det faktiska behov som uppstår.

Uppdragsperiod: 30-apr-2023 - 31-dec-2025
Heltid: 40h i veckan
Villkor för option/uppdragsförlängning (antal månader/år): 1 år
Möjlighet till distansarbete: Ja
Placering: Svenska kraftnäts kontor i Sundbyberg

Ansökan
Låter uppdraget intressant? Skicka in din ansökan snarast då urvalsarbetet och intervjuer kommer ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du några frågor om uppdraget är du välkommen att höra av dig till Corazon Wiksell på 070-586 93 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Devotum
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2023
  • Ansök senast: 17 april 2023

Liknande jobb


Administrativ assistent projektstöd

Administrativ assistent projektstöd

15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024

Administratör

Administratör

15 maj 2024