Administratör IT till Helpdesk SLSO IT

Administratör IT till Helpdesk SLSO IT

Arbetsbeskrivning

Är du ute efter att bredda din kompetens inom IT? Vill du arbeta i en flexibel arbetsmiljö med skiftande arbetsuppgifter där du letar efter orsaker till varför fel uppstår och få chansen att rätta till dem? Då kan du vara den vi söker!

Om oss
Helpdesk SLSO IT är en del av Serviceförvaltningen i Region Stockholm och vårt fokusområde ligger i att supportera många av regionens alla vårdgivare i deras IT-miljö.

Nu söker vi en serviceinriktad IT-Administratör till vår Helpdesk.

Du kommer i denna tjänst initialt arbeta tillsammans med 15-20 kollegor med olika specialistområden riktat mot de system som Stockholms Läns sjukvårdsområde (SLSO) använder sig utav. Du kommer fungera som första linjen och hjälpa våra kunder med ibland komplexa frågeställningar. Vår vision är att kunna erbjuda den bästa och effektivaste supporten inom regionen. Då arbetet sker uteslutande med stöd av ITIL processerna ser vi att du är väl insatt i dessa.

Om tjänsten
Du kommer att arbeta med första linjens användarsupport med fokus på EK (Elektroniska katalogen), kontobehörigheter och E-tjänstekort. Då vi tillämpar ITIL ramverk som stöd i ärendehanteringsprocessen blir du även bryggan mellan första linjens support till andra och tredje linjen. Du jobbar med ärenden som kommer in via telefon, ärendehanteringssystem (ServiceNow) och mail.

Vem är du?
Att arbeta i HelpDesk innebär att man är rösten utåt mot verksamheterna. Vi söker dig som är bra på att dokumentera och arbeta proaktivt samt har gymnasiekompetens. Du sätter verksamhetsnyttan först och är lyhörd för olika behov. Du har förmåga att organisera, planera och genomföra arbetet effektivt och målinriktat.

ITIL- Certifiering eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig är meriterande. Aktuell kunskap om Serviceförvaltningen och dess arbete och verksamhetsförståelse gentemot sjukvården är även det meriterande.

Som medarbetare i Helpdesk är det viktigt att du kan vara lyhörd och kunna lyfta förbättringsområden i den dagliga leveransen. Du behöver ha en bra förståelse för hur Helpdesk och organisationen fungerar samt kunna tänka i nya banor för att kunna åtgärda problem som uppstår och vara öppen för en arbetsplats i ständig förändring. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet för rollen. Vi söker dig som är engagerad, noggrann och kunnig. Du är lösningsorienterad, kan uttrycka dig väl i tal och skrift, kan planera långsiktigt och motiveras av resultat. Du har lätt att skapa relationer och samarbeta med olika personer. Du tycker om att arbeta både i grupp och självständigt.

Ansökan
Vi ser fram emot din ansökan bestående av personligt brev och CV.

Serviceförvaltningen – en nyckelspelare! Serviceförvaltningen levererar kvalitativa och konkurrenskraftiga tjänster inom IT, upphandling, ekonomi, HR, facility management och kommunikation till förvaltningar och bolag inom Region Stockholm. Det gör oss till en nyckelspelare i arbetet med att skapa mervärde för verksamheterna som ansvarar för regionens hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regionala utveckling och kultur. Vill du arbeta i en organisation där din insats gör stor skillnad och där du får både utveckla och utvecklas? Då är serviceförvaltningen rätt för dig. https://www.sll.se/om-regionstockholm/Organisation/forvaltningar/serviceforvaltningen/

Att söka jobb i Region Stockholm

Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar.


Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.


Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.


Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion.


https://www.regionstockholm.se/jobb-1/jobba/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Serviceförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2022
  • Ansök senast: 15 juni 2022

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024