Administratör/ kundservicemedarbetare till Ragn-Sells

Administratör/ kundservicemedarbetare till Ragn-Sells

Arbetsbeskrivning

Är du en person som brinner för kundbemötande, har goda datakunskaper och gillar att jobba administrativt? Vill du dessutom göra skillnad för miljön? Då är detta tjänsten för dig! Ragn-Sells är ett av Sveriges främsta företag inom återvinning och miljö. Du erbjuds nu möjligheten att ha roligt på jobbet samtidigt som du bidrar till att göra skillnad för miljön.

OM TJÄNSTEN
I rollen som administratör och kundservicemedarbetare kommer du bli en del av ett sammansvetsat team på Ragn-Sells Recycling AB i Luleå. Du välkomnas in i ett stort företag med familjär stämning och hjälpsamma kollegor. Till en start kommer du erbjudas en utbildning för att lära dig grunderna i arbetet och vad företaget erbjuder sina kunder. Du kommer också gå bredvid andra mer erfarna kollegor, för att sedan successivt ta dig an egna ärenden som ökar i svårighetsgrad. I uppdraget kommer du hantera administrativa arbetsuppgifter i Luleå, dels stötta Umeå kontoret i kundserviceuppgifter. Vilket innebär att du sammanlagt kommer hantera ärenden från stora delar av Norrland. Tjänsten innebär många kontaktytor med kunder och kollegor runt om på arbetsplatserna. Förutom andra administratörer och kundservicemedarbetare arbetar du nära transportplanerare, produktionsansvariga och säljare.

#

Du erbjuds


* Ett givande och meriterande jobb inom åtrevinning och miljö
* En dedikerad konsultchef på Academic Work


Detta är en långsiktigt uppdrag på minst ett år med start omgående. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som administratör kommer du bland annat:


* Ansvara för orderhantering av inkommande ärenden
* Genomföra kvittering av farligt avfall
* Behandla vissa ekonomiska uppgifter såsom att hantera och sakgranska fakturor


I rollen som kundservicemedarbetare kommer du bland annat:


* Hantera ärenden från företagskunder, men kan även ha kontakt med privatpersoner
* Ansvara för att ta emot och hantera ärenden via mail och telefon
* Utifrån ärendet skapar du en order med förteckning över avfallsmaterial och hur det ska hanteras


VI SÖKER DIG SOM
- Har minst en färdig gymnasieutbildning med inriktning mot exempelvis ekonomi
- Har arbetslivserfarenhet av kundservice, administration eller annan roll vi bedömer som likvärdig
- Har god kommunikationsförmåga på svenska, skriftligt och muntligt
- Har god IT-vana då du behöver hantera flertalet system i det dagliga arbetet
- Har B-körkort

Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet av fakturahantering

I denna rekryteringsprocess kommer vi gå mycket på personliga egenskaper för att hitta rätt person för rollen. Som person har du ett stort driv och en vilja att lära dig mer och du vill alltid skapa goda relationer med kunder och kollegor. För att lyckas i rollen är en god struktur A och O då kvalitet på ditt arbete är viktigt. Eftersom kvaliteten är viktigt behöver du vara ödmjuk och våga ställa frågor för att säkerställa kvaliteten på ditt arbete. Du kan ibland hantera flera inkommande ärenden samtidigt och då gäller det att kunna prioritera mellan dem. För att trivas i rollen krävs därför att du kan multitaska och skifta fokus mellan ärenden.

#

#

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid
* Placering: Luleå
* Arbetstider: 07:00 - 16:00


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Ragn-Sells önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Ragn-Sells Recycling AB erbjuder nyskapande och effektiva lösningar för att minimera, ta hand om och omvandla avfall till resurser. ”Vi vill vara ett levande bevis på att omsorg om jorden och bra affärer går hand i hand. Det är vår vision och den har sina rötter ända från tiden då företaget startade. Vår vision stödjer vår syn på och behovet av att samhället ställer om till en cirkulär ekonomi.”

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 8 maj 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


50% administrativ assistent

50% administrativ assistent

17 juni 2024