Administratör / Marknadskoordinator 50 %

Arbetsbeskrivning

Våren 2012 grundades Optimum Human Resources AB; ett konsultföretag där vi erbjuder tjänster som säkerställer att våra uppdragsgivare har en organisation med ett sunt ledarskap, välfungerande team och rätt person på rätt plats. Våra konsulter har bred och djup kompetens inom HR, arbetsrätt, rekrytering, individ-, team- och ledarskapsutveckling. I dagsläget är vi åtta konsulter på vårt kontor i Gamla Stan.

Nu söker vi en noggrann prestigelös administratör med intresse för kommunikation och marknadsföring!

Din roll
Rollen är mycket bred och kan kortfattat delas in i tre områden:
?
Marknadsföring/Kommunikation ? Du ansvarar för intern och extern kommunikation. Vi ser gärna att du har egna idéer och förslag på nya sätt att kommunicera med kunder och kandidater samt hur vi kan arbeta med företagets varumärke. Du kommer att:
dagligen kommunicera med konsulter, kandidater och leverantörer
vara delaktig i att anordna seminarium och utbildningar
skapa nyhetsbrev och utskick
sköta text och layout av hemsida
arbeta med sociala medier

Konsultstöd - Du kommer att fungera som stöd till konsulterna i deras dagliga arbete. Dett innebär bland annat att:
skriva och publicera platsannonser
skapa och uppdatera interna dokument, processer och mötesprotokoll
utföra CV search i olika externa databaser
stödja den dagliga verksamheten på olika sätt

Ekonomi ? Redovisningen är utlagd på extern part. Du ansvarar för fakturering, kundsreskontra och konsultutbetalningar samt handkassa och inköp.

Din Profil
Du trivs med att arbeta självständigt med varierande uppgifter och att hantera olika ansvarsområden parallellt. Vidare tycker du om att skriva texter och har en känsla för layout och bild. Du är även serviceinriktad, prestigelös och villig att ta i där det behövs. Meriterande är erfarenhet av hemsidesverktyget Sitoo, bokföringsprogrammet Björn Lundén och sociala medier. Vi ser gärna att du är i början av din karriär.

Vi erbjuder
Detta är en mångsidig roll där du själv i stor utsträckning kan vara med och påverka och utveckla! Tjänsten är på 50 % och du kan själv vara med och planera dina arbetstider.
?
Skicka din ansökan snarast till ansokan@optimumhr.se För mer information www.optimumhr.se eller kontakta Jessica Boman 08-400 27 900
?
Urval och intervjuer sker löpande!

Kontaktpersoner på detta företaget

Agneta Hårte

Bengt Arwidson

Olle Badman
08-400 27 903 0736-26 05 23

Sammanfattning

Besöksadress

SVARTMANGATAN 16
STOCKHOLM

Postadress

SVARTMANGATAN 16
STOCKHOLM, 11129

Liknande jobb


31 maj 2024