Administratör med bemanningsansvar

Administratör med bemanningsansvar

Arbetsbeskrivning

Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!

Äldre- och omsorgsförvaltningens ansvarsområden är:
- Myndighetsutövning enligt SoL och LSS
- Äldreomsorg
- Omsorgen för funktionsnedsatta
- Socialpsykiatri
- Hälso- och sjukvård samt primärvårdsrehabilitering inom särskilda boendeformer och daglig verksamhet.

Hemskogen har 56 lägenheter om cirka 30 kvm vardera. Fyra enheter med 8 platser är demensboende, två enheter om vardera 24 lägenheter är för somatisk vård. Vi har tre växelvårdslägenheter. Varje lägenhet består av rum med kokvrå och ett rymligt badrum.



ARBETSUPPGIFTER
I tjänsten ingår det främst att stödja enhetscheferna i den dagliga driften såsom bemanningsplanering, rekrytering av timvikarier, introduktion av nyanställda, schemaläggning samt andra personalrelaterade arbetsuppgifter. Fakturahantering ingår också i arbetsuppgifterna samt chefstöd i administration med mera.

En betydande del av dina arbetsuppgifter är även att ansvara för den dagliga bemanningen vid sjukdom och annan frånvaro, samt ansvara för löpande personaladministrativ redovisning i Personic P.

Eftersom vi är ett relativt litet boende får man som personal vara beredd på att jobba prestigelöst och hjälpa till där det behövs. På Hemskogen har vi nära till varandra och lägger stor vikt vid personlig lämplighet


KVALIFIKATIONER
• Minst gymnasiekompetens
• Gedigen erfarenhet av bemanningsplanering, rekrytering, och att skapa resurseffektiva scheman i verksamhet med bemanning dygnet runt.
• Du har goda kunskaper inom de delar i arbetstidslagen och allmänna bestämmelser som berör din arbetsuppgift.
• Goda kunskaper i Personic P, Time Care och Raindance.
• Utmärkt svenska i tal och skrift
• Känsla för service
• En mycket god kommunikativ förmåga
• Förmåga att arbeta självständigt
• Noggrant och metodiskt arbetssätt
• Erfarenhet från äldreomsorg, gärna demensinriktat, är meriterande.
Arbetstid 0700- 15.30.






ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun! https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.html

Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Marita Nellbeck
08-59126992
Enhetschef Adéle de Waard-Gidge
08-59126992
Enhetschef Adéle de Waard Gidge
0859126992

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sigtuna kommun, Hemskogen
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2021
  • Ansök senast: 4 juni 2021

Besöksadress

19585 Märsta
None

Postadress

Södergatan 20
MÄRSTA, 19585

Liknande jobb


4 juni 2024

3 juni 2024