Administratör med ekonomibakgrund

Administratör med ekonomibakgrund

Arbetsbeskrivning

HANZA söker en Administratör med ekonomibakgrund
Vår administratör går snart på 1,5 års föräldraledighet och vi undrar om just DU är hennes ersättare?!
Anställningen är en heltidsanställning inom HANZA Shared Service Center ”SSC” som är beläget i Årjäng. Vi är en liten arbetsgrupp bestående av 10 personer, men trots att vi är ett litet bolag så kommer du ha många kollegor och kontaktytor, då vi dels delar lokaler med HANZA Elektromekan, dels då vi har ett nära samarbete med de andra bolagen inom koncernen. SSCs uppgift är i huvudsak att sköta de svenska HANZA bolagens redovisning och löneadministration.
Om rollen
Denna tjänst är spindeln i nätet för flera av HANZA-bolagen och du måste kunna hantera flera saker på en gång. Arbetet är mångfacetterat och innefattar bl. a fakturaregistrering, kontering, ansvara för telefonväxel och beställa kontorsmateriel. Vårt koncernspråk är engelska och du kommer att ha många samtal och möten på detta språk. Du ska också göra alla rese- och hotellbokningar.
Vem vi söker
Vi söker dig som gillar att arbeta självständigt men som samtidigt trivs med att vara en i teamet och är duktig på att kommunicera. Du har en gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi eller har motsvarande erfarenhet. Du behöver ha goda kunskaper i engelska, såväl i tal som skrift samt god datavana. Som person är du flexibel, lagspelare, strukturerad, serviceinriktad och stresstålig.
Om företaget
HANZA är ett svenskt börsnoterat tillverkningsbolag som grundades 2008. I dag har vi verksamhet i sju länder, ca 2 000 medarbetare och en årsomsättning på över 3 miljarder SEK. Vi tillverkar produkter åt kända bolag som Getinge, John Deere, SAAB, Sandvik, Siemens och Tomra. Företagskulturen är öppen, positiv och engagerad och erbjuder stora möjligheter att utvecklas och fatta egna beslut. Att minska miljöpåverkan, skapa en bra arbetsmiljö och arbeta etiskt är viktiga parametrar för oss. Läs mer på www.hanza.com

Ansökan
Din ansökan skickar du till recruitment-sweden@hanza.com så snart som möjligt, men senast 6 februari. Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter får hanteras för denna tjänst. Urval kommer att ske löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Om du vill ha mer information om tjänsten är Du välkommen att kontakta Gunilla Torstensson, Platschef, på tel. 0573-14384.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hanza Shared Service Center AB Årjäng
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 januari 2023
  • Ansök senast: 6 februari 2023

Postadress

Brännaregatan 6
Årjäng, 67231

Liknande jobb


23 april 2024

kontor - ekonomi/logistik

kontor - ekonomi/logistik

22 april 2024

Ekonomi ansvarig

20 april 2024