Administratör med ekonomierfarenhet

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Är du strukturerad, analytisk och serviceinriktad? Har du erfarenhet av ekonomiarbete och administration? Vill du hoppa på ett nytt och spännande uppdrag hos vår kund i Växjö? Då har vi tjänsten för dig!

Till vår kund i Växjö söker vi dig som vill jobba i ett spännande företag och kunna få värdefull erfarenhet inom ekonomiområdet. Du kommer att arbeta med leverantör- och kundreskontra och din roll kommer bl.a. att omfattas av följande arbetsuppgifter:

- Registrering och bokföring av inkommande fakturor
- Avstämning med kunder gällande fakturor
- Kreditera och utreda fakturor

Tjänsten startar omgående eller så fort vi hittar rätt person. Arbetstiderna är måndag till fredag under kontorstider med viss flextid. Du kommer att arbeta som konsult via Maxkompetens och vara uthyrd till kund. Anställningen är en provanställning på sex månader med stor chans till att bli övertagen av vår kund efter provanställning. Vi tillämpar löpande intervjuer och urval.


Din profil
Vi ser att du som söker har minst några års erfarenhet inom administration och ekonomi eller att du är utbildad ekonom eller har motsvarande erfarenhet. Erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter är en stor fördel och gärna då inom leverantörsreskontra och även redovisning.

God datavana och kunskaper i Excel är ett krav. Som person är du initiativtagande, strukturerad och har ett högt engagemang. Du behärskar det svenska och engelska språket i såväl tal som skrift. Låter detta intressant? Tveka då inte att registrera din ansökan så snart som möjligt.

Sista ansökningsdag
5 maj 2017

Om oss
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande företag inom bemanning och rekrytering inriktat mot teknik, IT och industri. Vi är auktoriserade genom Bemanningsföretagen Almega och har kollektivavtal med LO, Unionen och Akademikerförbunden. Våra konsulter är vår främsta tillgång och vi erbjuder friskvårdsbidrag samt försäkringar för att du som konsult ska trivas och må bra. Ledorden i vår verksamhet är kreativitet, ansvar och kompetens.

Vi startade vår verksamhet 2003 och har idag kontor på tio orter i Sverige. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har dagligen mellan 350-400 konsulter ute på uppdrag. Koncernbolaget Maxkompetens Sverige AB är noterat på Nasdaq First North under kortnamnet MAXK och i koncernen ingår även elevhälsabolaget SkolPool Sverige AB.

Kontaktpersoner på detta företaget

Li Lövebrant
08-120 753 03
Li Lövebrant
08-120 753 05
Daniel Stenberg
08-12075308
Kristina Lindberg
0470-723388
Rebecca Moberg
0705-461222
Madeleine Göransson

Madeleine Göransson
0733-205636
Madeleine Göransson
0733205636
Kristina Lindberg

Sanna Hagelin
0733205638

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maxkompetens Konsult AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 26 april 2017

Besöksadress

Framtidsvägen 12, Växjö
None

Postadress

Herkulesgatan 12
Stockholm, 11152

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024