Administratör med ekonomikompetens

Arbetsbeskrivning

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"

Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.

Vad jobbar du för?

Vi på avdelningen för arbete och tillväxt söker nu en
vikarie för en av våra administratörer som ska vara föräldraledig. Tjänsten är placerad på Almliden där socialtjänstverksamheterna i Bjuvs kommun finns. De administrativa lokalerna på Almliden delar vi med socialtjänsten för barn, unga och familj och vård och omsorg. Till vår avdelning hör också vuxenutbildningen och arbetsmarknadsenheten som finns i Bjuvs Lärcentrum.

ARBETSUPPGIFTER
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är ekonomiuppgifter med inköp, fakturahantering, diverse avstämningar mot socialtjänstens verksamhetssystem, momsåtersökning och andra förekommande uppgifter kring ekonomi i kommunens socialtjänst.
Du kommer också vara en i ett team på tre personer som förutom sina arbetsuppgifter har ett gemensamt uppdrag kopplat till viss service mot kommuninvånarna och intern service mot personal. Intern och extern kommunikation i olika digitala former, Posthantering och diarieföring,

KVALIFIKATIONER
Du som sökande har en högskoleutbildning som vi finner relevant samt utbildning i ekonomi på någon nivå.
Du är tidseffektiv, arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du är serviceinriktad, lugn, noggrann, uppmärksam och tillmötesgående.
Du är självgående, framför lösningar och driver arbetet framåt samt har en god samarbetsförmåga
Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi ser gärna att du behärskar engelska.


ÖVRIGT
Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag.
Känslan skapar Familjen Helsingborg.
Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.
familjenhelsingborg.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Adm samordnare/Projektägare Claes Jansson
042 - 458 5678
Vision Britt- Marie Lindqvist
042 458 51 14
SSR Charlotte Risman
042-458 55 04
Vik. Rektor/Enhetschef Lars-Erik Larsson

Vik Rektor Åke Svärd
042 - 458 5542
Rektor Pål Olsson
042 - 64 140
btr. rektor Åke Svärd
042-4585542
Rektor Bo Stenqvist

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bjuvs kommun, Arbete och Tillväxt
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2021
  • Ansök senast: 28 februari 2021

Besöksadress

26725 Bjuv
None

Postadress

Box 501
Bjuv, 26725

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024