Administratör med inriktning informationshantering- vikariat

Administratör med inriktning informationshantering- vikariat

Arbetsbeskrivning

Du är välkommen till den lilla kommunen med närhet till det stora. Våra verksamheter speglas av ett stort engagemang bland medarbetarna, korta beslutsvägar och gemenskap. Vill du vara en del av detta är du varmt välkommen.




Beskrivning
Kommunledningskontoret har idag ett omfattande uppdrag vilket innefattar verksamhetsstöd, politisk beredning, HR, medborgarservice, arkiv, ärendehantering, integration, IT-strategi, kris & beredskap, markutveckling, kommunikation och information med mera.

Nu söker vi ett administrativt stöd med fokus på informationshantering. Vikariatet kommer vara placerad inom kanslienheten. 

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av informationshantering som till exempel av uppdateringar av extern och internwebbplats, skapa nyhetsbrev, ta hand om utformning och utskick av informationsmejl, bevaka kommunens sociala medier, korrekturläsning av diverse texter som ska publiceras men även till viss del att skriva texter för publicering.  Utöver redan nämnda arbetsuppgifter ingår även postsortering/ hantering, registrering av allmänna handlingar, e-posthantering, arkivering samt övrig kontorsservice. I uppdraget ingår även att agera stöd till valsamordnaren i kommunens arbete med det allmänna valet 2022. 

Kvalifikationer
Arbetet kräver att du är hjälpsam, lättlärd, lösningsorienterad och har mycket god samarbetsförmåga. Du måste vara bekväm med att arbetsuppgifterna snabbt kan variera och att tempot tidvis är mycket högt. 

Du som söker har lägst genomförd gymnasieutbildning gärna med inriktning medier, information och kommunikation eller liknande. Du har mycket god datorvana och kunskap i Office-paketet, Adobe-paketet (InDesign, Illustrator, Photoshop etc.) och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du är en duktigt skribent med en god förmåga att kunna formulera och skapa text för olika målgrupper och anpassa kommunikationen efter mål, syfte och kanal. 

Erfarenhet av av webbpublicering och i CMS-verktyget SiteVision då det är vår plattform för både extern webbplats och intranät i är meriterande, men även kunskaper i enklare redigering av foto och grafiskt material.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.

Övrigt
Vi behandlar inkomna ansökningar löpande.

Anställningen är ett vikariat om 6 månader med möjlighet till förlängning

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Förbundschef Ann-Sofie ´Ström
0454-81460 0708 - 45 41 00
Johan Jonsson, Intendent
010-490 24 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kansli
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 mars 2022
  • Ansök senast: 17 april 2022

Besöksadress

Ågatan 38
Karlshamn

Postadress

Rådhuset
Karlshamn, 37481

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024