Administratör med inriktning mot inköp till Sundsvall

Administratör med inriktning mot inköp till Sundsvall

Arbetsbeskrivning

På CSN administrerar vi det svenska studiestödet. Vi bidrar till att förverkliga människors drömmar och mål, varje dag. CSN finns på elva orter i Sverige och vårt huvudkontor ligger i Sundsvall.

Vi leder och styr med tillit som förhållningssätt och vill ge alla medarbetare möjligheten att växa och utmanas. CSN är i ständig utveckling och det är också alla vi som jobbar här. Arbetsglädjen hos våra medarbetare är viktig. Som anställd på CSN ska du kunna förena arbete med fritid och ha en bra balans i livet. Vi erbjuder bland annat flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete.

Nu söker vi en administratör med inriktning mot inköp.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör hos oss kommer du att arbeta med inköpsfrågor, framtagning av rapporter och verksamhetsuppföljning och administrativa uppgifter inom kontorserviceområdet. Inom enheten stödjer vi också myndighetens redovisningsenhet inom leverantörsfakturahanteringen.

I rollen förväntas du även bidra i arbetet med utveckling och förbättringar av administrativa rutiner och processer samt att kunna ge stöd till dina kollegor. Uppgifter såsom bemanning av receptionen och växel på huvudkontoret ingår också.

Du kommer tillhöra en enhet bestående av 14 medarbetare som tillsammans tillgodoser verksamhetens behov rörande registratur och arkiv, intern service, inköp, vaktmästeri och fysisk säkerhet. Du behöver vara serviceinriktad och en skicklig administratör, samtidigt som du är tålmodig och prestigelös. 

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i tjänsten:


• Inköp och beställningar
• Leverantörsfakturahantering
• Sammanställningar inför verksamhetsuppföljning
• Utredningar och rapportering inom området
• Hantering av reseräkningar och utlägg
• Delta vid möten med enhetens interna kunder


KVALIFIKATIONER

För att lyckas i rollen ska du ha:


• eftergymnasial utbildning inom områden som är relevanta för tjänsten exempelvis ekonomi och inköp.
• minst 2 års aktuell erfarenhet av arbete som administratör inom inköp eller liknande roll exempelvis inköpsassistent.
• aktuell erfarenhet av kundservice både internt och externt.
• mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift samt grundläggande kunskaper i engelska.

Det är meriterande om du har:


• erfarenhet av arbete som administratör inom offentlig verksamhet.
• erfarenhet av arbete med leverantörsreskontra. 
• kunskap och erfarenhet av arbete inom telefonväxelsystem och är tekniskt kunnig inom mobiltelefoni.

Övrigt  

Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i rollen som administratör hos oss är du driven och vill ta ansvar. Du är noggrann och strukturerad samt självgående. Utveckling och nya arbetsuppgifter är något du välkomnar och ser som spännande utmaningar och för att lyckas i rollen behöver du även vara social och ha lätt för att samarbeta.

Du är serviceinriktad och en skicklig administratör, samtidigt som du är tålmodig och prestigelös som person med en hög vilja att göra ett bra arbete. Vi ser det som en självklarhet att du trivs i en omväxlande roll med utmanande och varierande arbetsuppgifter. Du är kreativ och kommer gärna med nya idèer och angreppssätt.

Är du den vi söker? Välkommen med din ansökan!

Anställningsform
Tillsvidareanställning, 6 månaders provanställning kan komma att tillämpas. 

Omfattning
Heltid

Önskat startdatum
Tillträde enligt överenskommelse.

Referens
HR/2022:139

Sista ansökningsdag
Välkommen med din ansökan senast 2023-01-08 


Läs om våra förmåner.

Övrigt

Handlingar i anställningsärenden hos en myndighet är allmänna handlingar som kan komma att lämnas ut på begäran. Dina personuppgifter behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Läs mer om vår rekryteringsprocess.

Vi undanber oss alla erbjudanden om rekryterings- och annonshjälp.

Kontaktpersoner på detta företaget

HR-utvecklare Thomas Svensson
060-186127
Kontorschef Lena Munther
060-135016
SACO-S/CSN Catherine Malmborg
070-335 66 04
ST inom CSN Anneli Gårdbäck
031-60 78 19
Proffice Inger Bydén
070-270 21 48
Proffice Niclas Ericsson
073-343 41 13
Source Ulrika Berglund
0708 13 91 57
Source Ulrika Berglund
0708-13 91 57
HR-utvecklare Marie Larsson
060-186235
SACO-S/CSN Cathrine Malmborg
070-335 66 04

Sammanfattning

  • Arbetsplats: CSN
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 8 januari 2023

Besöksadress

N Tjärngatan 2
None

Postadress

None
SUNDSVALL, 85182

Liknande jobb


Agent Sales Support

Agent Sales Support

14 september 2023

Eftermarknadsplanerare till Saab

Eftermarknadsplanerare till Saab

8 september 2023

Ordermottagare/packansvarig

Ordermottagare/packansvarig

8 september 2023

Orderadministratör

Orderadministratör

8 september 2023