Administratör med inriktning personal och ekonomi

Administratör med inriktning personal och ekonomi

Arbetsbeskrivning

vid Nationalekonomiska institutionen. Sista ansökningsdag: 2023-11-27.

Nationalekonomiska institutionen tillhör Samhällsvetenskapliga fakulteten på Stockholms universitet och har ca 90 medarbetare. Vid institutionen bedrivs högkvalitativ forskning och utbildning i nationalekonomi med stöd från en väl fungerande administration. Den administrativa gruppen består av tio personer och vi sitter centralt på universitetsområdet Frescati. Vi är en internationell och dynamisk institution med mycket nära samarbete mellan forskare och administratörer.

Vid institutionen strävar vi efter mycket hög kvalitet på vår kärnverksamhet - forskning och utbildning. Det administrativa stödet är helt avgörande för att detta ska fungera.

Arbetsuppgifter
Vi söker en administratör för att stärka vårt arbete med personal- och ekonomiadministration. Det är en bred och spännande anställning där du verkar i en internationell och stimulerande miljö med många kontaktytor. I tjänsten ger du stöd och service till all personal, men särskilt till våra forskare och doktorander. Du administrerar rekryteringar, anställningar, forskningsprojekt, samt hanterar personalfrågor, löner och stipendier. I arbetsuppgifterna ingår registratorsfunktion och arkivering.

I den administrativa gruppen arbetar vi kontinuerligt med olika gemensamma förbättringsprojekt för att vi ska kunna ge så bra administrativt stöd som möjligt till undervisningen och forskningen därför kan det även förekomma andra administrativa uppgifter utifrån verksamhetens behov.

Du ingår i en administrativ grupp, där vi alla strävar efter att utveckla våra arbetssätt och vid behov hjälpa och avlasta varandra vid arbetstoppar under året.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av personal och/eller ekonomiadministration. Eftersom arbetet sker i en internationell miljö där det gemensamma språket är engelska samtidigt som våra statliga regelverk är på svenska, förutsätter vi att din förmåga att kommunicera i tal och skrift på både engelska och svenska är mycket god.

Har du tidigare arbetat med administration och redovisning av forskningsprojekt så är det, om det bedöms som relevant, meriterande.

Vi lägger vid rekryteringen stor vikt vid dina personliga egenskaper, såsom att du har en positiv grundinställning, är noggrann, serviceinriktad, kommunikativ, har förmågan att samarbeta och vara flexibel, samt stundtals kunna arbeta under tidspress.

Anställningsvillkor
Anställningen avser heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast.

Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla.

Kontakt
Närmare information om anställningen lämnas av biträdande administrativ chef, Anders Fogelberg, tfn 08-16 21 35, anders.fogelberg@su.se, eller prefekt Sten Nyberg, tfn 08-16 33 05, sten.nyberg@su.se.

Fackliga företrädare
Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, saco@saco.su.se, Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, alejandra@st.su.se, samt seko@seko.su.se (SEKO).

Ansökan
Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag.

Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju.

Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning.

Välkommen med din ansökan!

Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Stockholms universitet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 november 2023
  • Ansök senast: 27 november 2023

Liknande jobb


Arabisktalande kundansvarig LSS

6 maj 2024

Administratörer - Arvidsjaur

Administratörer - Arvidsjaur

3 maj 2024

3 maj 2024