Administratör med kunskap inom ekonomi

Arbetsbeskrivning

Coompanion är företagsrådgivaren för samhällsentreprenörer och när man vill starta företag tillsammans. Vi verkar för att människor skall kunna lösa behov och förverkliga sina idéer genom att företaga tillsammans. Det gör vi genom kostnadsfri rådgivning till de som vill starta gemensamt ägda företag. Vi stödjer de kooperativa och sociala företagen genom kompetensutveckling, konsulttjänster och utvecklingsprojekt. I våra utvecklingsprojekt utvecklar vi det sociala entreprenörskapet.

Vi är själva ett kooperativ, vår ekonomiska förening bildades 1987 och medlemmarna är personalen samt ca 80 kooperativa företag och näringsdrivande ideella föreningar. I Göteborg är vi 15 anställda och har ca 100 kollegor på 24 andra Coompanion runt om i landet.

Vårt arbete präglas av engagemang, stor frihet och stort ansvar.
Förutom vår egen administration handhar vi ekonomin i flera till oss närstående företag som Mikrofonden Väst, Coompanion Sverige Service AB, Social Trade Väst, Göteborgsregionens Sociala ekonomi med flera.

Vi behöver nu förstärkning till vårt kontor och söker därför dig med känsla för ordning och reda. Vi ser gärna att du har administrativa och ekonomiska kunskaper och att du, precis som vi, blir inspirerad av att jobba i och med projekt.

ARBETSUPPGIFTER
Som administratör kommer du att stötta kontorets ekonom samt arbeta med administration kring personal och deltagare i EU-projekt, finansierade av Europeiska socialfonden (Svenska ESF-rådet). Du granskar och säkerställer att underlag är korrekta i förhållande till satta riktlinjer från Svenska ESF-rådet. I dessa uppgifter har du ett nära samarbete med ekonom samt nyckelpersoner i de olika delprojekten.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en självgående och flexibel administratör med kunskap inom ekonomi. Du har mycket goda datakunskaper och är bra på Officepaketet, främst Excel. Det är önskvärt att du har arbetat administrativt med EU projekt. Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Som person har du integritet, är noggrann, självständig, pålitlig och har lätt för att samarbeta. Vidare kan du prioritera och ta egna initiativ samt förstå vikten av att hålla deadlines. Eftersom arbetet innebär många kontakter inom organisationer och myndigheter är det viktigt att du är serviceinriktad.

Tjänsten är en projektanställning i 30 månader med möjlighet till förlängning. Planerat startdatum för projektet är 15 oktober 2016. Projektet och därmed tjänsten kan komma att förlängas.

Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, urval sker löpande dock senast 2016-08-21. Vi kommer att tillsätta tjänsten så fort vi hittar rätt person. Du kan endast lämna din ansökan med e-post, till rekryteringgbg@coompanion.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Koordinator/Verksamhetsledare Sven Bartilsson
031 744 01 62 0705 74 54 44
Företagsutvecklare Eva Ternegren
031-744 01 63 0705-36 32 92
Företagsutvecklare / leg psykolog Maria Folkesson
031-744 01 66 0705-100754
Ekonom Ann-Sofie Palmlöf
0703-941503

Sammanfattning

Besöksadress

Packhusplatsen 2
None

Postadress

Packhusplatsen 2
Göteborg, 41113

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024