Administratör med kunskaper i marknadskommunikation

Administratör med kunskaper i marknadskommunikation

Arbetsbeskrivning

Utform har funnits i snart 30 år och är en del av Peabkoncernen. I tätt samarbete med våra kunder designar, utvecklar och producerar vi träprodukter för utomhusaktiviteter. I vårt sortiment finns bl.a. lekplatser, träningsredskap och grillarrangemang.

Skulle du beskriva dig som en driven administratör med öga för text och bild och som trivs i en bred roll med varierande arbetsuppgifter? Motiveras du av att arbeta i ett litet team där du får stor inblick i verksamheten och möjlighet att påverka ditt arbete och utveckla ditt ansvarsområde? Då kan detta vara en roll för dig!

Vi är en liten verksamhet men med stödet från en stor koncern. Vi växer och expanderar genom att bredda och utveckla vårt sortiment och kundbas och därför söker vi nu dig som vill vara med på vår spännande resa framåt!

Om tjänsten

Rollen som administratör är en spännande tjänst där du kommer att arbeta självständigt med olika administrativa uppgifter så som order- och lagerhantering, fakturering, kontakt med leverantörer och kunder samt andra allmänna administrativa uppgifter. Därutöver är viktig del av rollen arbete med marknadskommunikation vilket bl a innebär uppdatering och utveckling av vår hemsida, sociala medier och produktblad etc.

Kort sagt är detta ett omväxlande och roligt arbete för dig som tycker om att vara inblandad i lite allt möjligt och som mår bra av att ha såväl överblick som ett stort eget ansvar.

Vi är ett litet team med stark samarbetsanda och för oss är det en självklarhet att hjälpa och stötta varandra i det dagliga arbetet.

Tjänsten är på deltid 75% med arbetstid måndag-fredag 8-15

Vem söker vi?

Vi söker dig som har några års erfarenhet av administrativt arbete och det är meriterande om du har någon form av erfarenhet från försäljning och /eller marknadsföring. Då du kommer att arbeta med marknadskommunikation och därigenom spegla företagets ansikte utåt är det viktigt att du är en duktig kommunikatör med god förmåga att uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift. Du kan skriva texter och formulera dig på ett professionellt sätt och vi ser gärna att du har erfarenhet från att ha arbetat med hemsidor. Du behärskar Office paketet och det är meriterande om du även arbetat med Photoshop, InDesign och Epi server. Då vi samarbetar med en utländsk leverantör behöver du ha kunskaper i engelska.

Vi kommer att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann och systematisk. Du är van att arbeta självständigt och proaktivt och bidrar till teamets framgång genom kreativ och god initiativ- och samarbetsförmåga. Dina tidigare kollegor beskriver dig som en flexibel och hjälpsam person som inte räds att hjälpa till där det behövs.

Vår verksamhet främjar friluftsliv, rekreation och utomhusaktiviteter och det vore roligt om du delar detta intresse med oss.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Vi erbjuder

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Osihn, HR specialist
0707 79 42 56

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Peabkoncernen
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2020
  • Ansök senast: 8 mars 2020

Besöksadress

Gårdsvägen 6
None

Postadress

Box 808
Solna, 16928

Liknande jobb


26 januari 2024

24 januari 2024

24 januari 2024

22 januari 2024