OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Logistikentreprenader Sverige AB är genom Almega ett auktoriserat bemannings och konsultföretag inom logistikbranschen.Vi är specialiserade på entreprenadslösningar men utvecklar och erbjuder även andra kostnadseffektiva och högkvalitativa bemanningstjänster.Vi är även ISO certifierade enligt ISO9001 och ISO14001 och blev under 2007 utsedda till gasellföretag av Dagens Industri. Vi har idag kontor i Stockholm, Göteborg, Jönköping, Helsingborg, Nässjö och Norrköping och håller för närvarande på att etablera oss även i Malmö, Örebro, Skaraborg, Värnamo och Borås.I denna expansiva fas söker vi nu en administratör för uppdrag hos kund i Göteborg I början av 2008 kommer vi finnas i ytterligare två nordiska länder - i Norge som Logistikkentrepriser AS och i Danmark under namnet Logistikentreprise Danmark AS.Vi startar även Logistikentreprenader Consulting och samlar våra direktrekryteringar under namnet Nordic Competence Search.Vår verksamhet baseras på kompetens, flexibilitet och partnerskap, allt för att minimera affärsrisken för våra uppdragsgivare. Arbetsuppgifter: - Ansvara för ankomsaviseringar, förtullningar samt lagerbokföring - Resursplanering - Hantering av leverantörsfakturor - Transportbokning - Arbete med faktureringsunderlag - Kundansvar för tilldelade kunder Personlighet: Som person tror vi att du är en skicklig administratör som gillar att vara "spindeln i nätet".Du kommer till stor del att vara informationsansvarig, varpå det är viktigt att du är tydlig i din kommunikation.Du har inställningen att man alltid skall föregå med gott exempel i sitt arbete och gillar att arbeta efter uppsatta mål.Kvalifikationer: Bakgrund inom lager/logistik, gärna inom administration Erfarenhet från liknande uppgifter är meriterande Kunna hantera officepaketet Behärska engelska i tal och skrift Låter detta intressant?