Administratör med sinne för ekonomi

Administratör med sinne för ekonomi

Arbetsbeskrivning

Administratör med sinne för ekonomi sökes
F O Peterson Söner är inte bara Sveriges äldsta byggföretag, grundat 1870. Vi är samtidigt ett privatägt familjeföretag som erbjuder samma möjligheter som flera av byggbranschens större aktörer. Till vårt kontor i centrala Nordstan söker vi nu efter en Ekonomiassistent/Administratör med start så snart som möjligt!
Du kommer att sitta i receptionen och vara ansiktet utåt, men arbeta administrativt med olika uppgifter inom administration och enklare ekonomiska göromål.
I din roll kommer du att:
- ansvara för leverantörsreskontra, kontering, inscanning och registrering av inkommande fakturor
- hantera in- och avgående post
- hantera diverse administrativa göromål
- lunchrummet (hålla rent och snyggt, kaffeautomaten, diskmaskinen)
- beställning av kontorsmaterial samt inhandling av diverse varor till lunchrummet
- iordningställande av konferensrum vid större möten
Din Profil:
- Har avslutad gymnasieutbildning 
- Har några års arbetslivserfarenhet av administrationsarbete inom ekonomi och reception
- Har god datavana, behärskar Officepaket och företrädelsevis Excel
- Behärskar svenska och engelska i tal och skrift
Du är noggrann, gillar ordning och reda och trivs i rollen som administratör. Som ansiktet utåt mot kunderna är det viktigt att du är serviceminded, har en positiv inställning och en öppen attityd. 
Vår kund ser även positivt på att du har ett IT-intresse och gärna tar hand om IT-frågor.
Bra att veta:
Det är ett föräldrar vikariat med start i Augusti som sträcker sig till sommaren 2021. Du kommer att bli anställd som konsult via TEMP-TEAM.
Här får du chansen att arbeta i ett anrikt och välmående företag med god stämning och familjär atmosfär. Att ta hand om vår personal är en självklarhet och vi erbjuder förmånliga villkor. Med en central placering i Nordstan har du dessutom nära till kollektivtrafiken och ett stort utbud av lunchalternativ.
Intresserad:
Du söker tjänsten via länken nedan. Då vi har ett löpande urval till tjänsten är det viktigt att du skickar din ansökan så fort som möjligt för att öka dina chanser att komma med i urvalsprocessen. 

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rekryterande Konsultchef Sara Rönneberg Carr, 0733 844850  på TEMP-TEAM.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TEMP-TEAM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 juni 2020
  • Ansök senast: 16 juli 2020

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024