Administratör med uppgifter inom ekonomi och inköp till Gymnasieområde Lind

Administratör med uppgifter inom ekonomi och inköp till Gymnasieområde Lind

Arbetsbeskrivning

Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
Gymnasieskolorna på Utbildningsförvaltningen är organiserade i tre områden varav ett är gymnasieområde Lindholmen. I gymnasieområde Lindholmen ingår Bräckegymnasiet, Center för språkintroduktion, Ester Mosessons gymnasium, Lindholmens tekniska gymnasium samt Polhemsgymnasiet. Din blivande arbetsplats präglas av ett högt engagemang och ett öppet klimat där det finns plats för alla. Som medarbetare på gymnasieområde Lindholmen drivs du av att skapa goda förutsättningar och tillsammans tar vi ansvar för och värnar skolorna som helhet.

På uppdrag av verksamheten utför du beställningar, inköp utifrån ramavtal, mindre direktupphandlingar, fakturering i ekonomiprogrammet Agresso och ansvarar för leasing- samt annan ekonomiadministration. Rollen som leasingsamordnare innefattar hantering av leasingbeslut och -avtal, kontering av leasingabonnemang i Proceedo. Du kommer även att arbeta med redovisning av skolans fondmedel. Inom område Lindholmen finns kollegor med liknande arbetsuppgifter. På Utbildningsförvaltningen finns en central avdelning som stödjer, utbildar och ansvarar för förvaltningens processer inom berörda områden.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med flerårig erfarenhet inom ekonomiadministration med inriktning mot redovisning och inköp med goda kunskaper om regelverk och rutiner. Vi ser gärna att du har arbetat inom kommunal verksamhet tidigare.

Din digitala kompetens är god och du har goda kunskaper i Proceedo eller motsvarande system för beställningar och fakturahantering, samt en fördel om du har erfarenhet av ekonomisystemet Agresso. Du är väl förtrogen med Officepaketet.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift, är kreativ och självgående. Du har förmåga att arbeta självständigt och att ta egna initiativ samtidigt som du har god samarbetsförmåga och utpräglad servicekänsla. Du är noggrann och strukturerad och gillar att ha varierande arbetsuppgifter.

En viktig del är att kunna skapa goda professionella relationer med kollegor, rektorer och andra chefer du jobbar mot. Som person kännetecknas du av engagemang, uthållighet och positiv attityd.

Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Intervjuer genomförs löpande så vänta inte med din ansökan.

Sammanfattning

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024