Administratör med upphandlingskompetens

Arbetsbeskrivning

I Knivsta går framtidsandan att ta på. Läget mellan Stockholm och Uppsala är mycket attraktivt och Knivsta växer så det knakar. Vi bygger aktivt det hållbara samhället med närhet till både storstad och natur. Ta chansen att uppleva och utvecklas med Knivsta kommun - där framtiden bor.

För något år sedan utsågs Knivsta till Sveriges näst bästa kommun att bo i enligt tidningen Fokus. SCB, respektive Arena för Tillväxt/Sweco, placerade Knivsta som 1:a i landet angående bostadsbyggande. Kommunen klassades även som en ”superkommun” när det gäller tillväxt enligt tidningen Dagens samhälle. Sedan dess har takten växlats upp ytterligare och Knivsta är numera Sveriges snabbast växande kommun med en befolkningsökning på nästan 5% år 2015. Nybyggarstämningen märks både i organisationen och i samhället.

Kommunikationerna är goda och här stannar både SJs regionaltåg samt SLs pendeltåg.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en administratör till Knivsta kommuns planenhet. Planenheten jobbar främst med utveckling av kommunen genom detaljplanering. Du kommer jobba i ett nära samarbete med både kollegorna på planenheten och samhällsbyggnadskontoret samt ha dagliga kontakter med kommunmedborgare, föreningar och näringsliv. Då vi aktivt jobbar med att nå ett mer digitalt arbetssätt på kontoret är god datorvana ett krav.

Tjänsten innehåller varierande arbetsuppgifter, bland annat administrativt arbete såsom fakturering och posthantering men även arbete med kommunens hemsida och informationsmaterial rörande planenheten.

Du kommer även vara ett stöd för planenheten och samhällsbyggnadskontoret i arbetet med beställningar av utredningar och liknande varpå tidigare utbildning i upphandling eller kontakt med upphandlingsfrågor är meriterande.


KVALIFIKATIONER
Minst gymnasiekompetens. Du ska ha god datorvana, vara serviceinriktad, flexibel, ansvarsfull och noggrann. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av administrativa uppgifter. Krav på tidigare erfarenhet av upphandlingsfrågor, antingen via utbildning eller arbetslivserfarenhet.

ÖVRIGT
Knivsta kommun vill ta tillvara de kvaliteter som jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Använd länken i annonsen för att söka tjänsten. Skulle du behöva stöd når du supporten på
0771-10 10 29.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till kontaktpersonen i annonsen. Facklig kontakt nås via kommunens hemsida, rubriken "Lediga jobb".

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).


Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Vikarierande planchef Jessica Fogelberg
018-34 74 95
Bygglovchef Pelle Mikaelsson
018-34 70 00
Byggnadsinspektör Christofer Mattsson
018 34 70 00
Kart- och mätingenjör Anette Holm
018-34 70 00
Kart- och GIS-samordnare Djavad Mousavi
018-34 70 00
Mätingenjör Peter Evertsson
018-34 70 00
Kart- och gisingenjör Nina Barclay
018-34 70 00
Vikarierande planchef Jessica Fogelberg
018-34 70 00
T.f. bygg- och miljöchef Jessica Fogelberg
018-34 70 00
Miljöinspektör Daniela Mattisson
018-347000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Knivsta kommun, Bygg & miljö Knivsta
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månadslön
  • Heltid. Kontorstid, 100% Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker snarast enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 4 maj 2016

Besöksadress

Centralvägen 18 Knivsta
None

Postadress

Knivsta kommun
Knivsta, 74175

Liknande jobb


Administratör

Administratör

23 maj 2024

Administratör

Administratör

22 maj 2024