Administratör mot modern och effektiv handläggning!

Arbetsbeskrivning

Strömstads kommun har ett brett uppdrag att erbjuda kommunal service inom hela vår kommun. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare för vår plats.

Miljö- och byggförvaltningen uppdrag är att ansvara för kommunens myndighetsutövning inom samhällsbyggnadsområdet. Verksamheten syftar till att skydda kommunens miljö och kommunmedborgarnas hälsa samt skapa en god, långsiktig och säker livsmiljö. Vi arbetar för att både kommunmedborgare och medarbetare ska uppleva kvalitet, rättssäkerhet, delaktighet och känsla av sammanhang. Räddningstjänstens viktiga arbete ansvarar också förvaltningen för.



ARBETSUPPGIFTER
Nu finns en unik möjlighet på vår administrativa avdelning. Vi söker dig som vill vara med att stödja och utveckla våra digitala processer för att säkerställa en enklare, snabbare och effektivare handläggning tillsammans med oss!

Som medarbetare på administrativa avdelningen kommer du arbeta med myndighetens offentliga handlingar, sedvanliga administrativa uppgifter som exempelvis postöppning, mejl, registrering, expediering, utlämnande av allmänna handlingar och arkiv. Du ger också stöd och informerar i frågor som ärendehantering samt offentlighet och sekretess. Samtidigt jobbar vi tillsammans med verksamhetsansvariga i att genomföra olika interna som övergripande utvecklingsprojekt för övergång till enhetliga och effektiva digitala arbetssätt. Därför riktar vi oss till dig som har intresset och kunskap inom detta område och som vill vara med på vår utvecklingsresa.

Du kommer att ingå i ett team med registratorer som tillsammans arbetar med och bygger upp miljö- och byggnämndens informationsförvaltning. Verksamheten befinner sig i ett förändringsskede med stort fokus på utvecklingsarbete och vi jobbar löpande med att utveckla våra digitala arbetssätt och processer.

Din roll som administratör är betydande för att upprätthålla en rättssäker ärendehantering och en god service mot kommuninvånare, företag och tjänstepersoner.

Vi erbjuder dig att jobba tillsammans i ett sammansvetsat team som ställer upp för varandra och som alltid hittar lösningar.

KVALIFIKATIONER
• Relevant högskoleexamen eller betydande och lång yrkeserfarenhet inom området.
• Mycket god förmåga i svenska tal och skrift.
• Erfarenhet av administrativa uppgifter i offentlig verksamhet.
• Erfarenhet från olika administrativa system och program.
• Erfarenhet av utvecklings- och digitaliseringsarbete.
• Erfarenhet av att utbilda och vägleda andra inom IT-området.
• Kundservice och bemötande av kunder.

Du har ett öga för detaljer, är noggrann, men kan också se sammanhang. Du förstår vikten av att det redan från början ska bli rätt för att förenkla och möjliggöra en säker och korrekt hantering av handlingar i vår digitala värld. Du kan dina saker och delar gärna med dig av dina kunskaper till andra för att kvalitén på förvaltningens arbete ska bli så god som möjligt. Du har god förmåga att prioritera och samarbeta, både inom gruppen och med förvaltningens olika avdelningar då vi är en servicefunktion.

Den administrativa avdelningens uppgift är utifrån verksamhetens behov leda, utveckla, samordna och kvalitetssäkra förvaltningens administrativa processer därför ska du vara noggrann och strukturerad med ett prestigelöst förhållningssätt.

För oss går teamet först eftersom vi måste säkerställa att vi uppnår uppdraget i en föränderlig vardag. Av den orsaken ser vi det viktigt att du är social, positiv och vill bidra till att alla trivs på arbetet.

Då du är vårt ansikte utåt är ditt bemötande av de som söker kontakt med oss via telefon, e-post och besök mycket viktigt, vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Huvudregistrator

24 april 2024

27 april 2024

23 april 2024