Administratör Myndighetsavdelningen

Administratör Myndighetsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Leksands kommun är rätt plats för dig som vill bidra, utvecklas och trivas. Hos oss får du arbeta med engagerade kollegor, utvecklas inom ditt område och arbeta med Sveriges viktigaste jobb. Vår värdegrund hjälper dig i ditt dagliga arbete genom att visa vad som är viktigt och hur vi ska förhålla oss till varandra och dem vi är till för. Vår vision berättar vart vi är på väg.

Dina arbetsuppgifter
Som administratör inom myndighetsavdelningen kommer du primärt arbeta med administrativa uppgifter inom plan- och bygglagen och inom miljöbalken. Du kommer arbeta väldigt nära våra nuvarande erfarna administratörer och övriga medarbetare inom myndighetsavdelningen.

Arbetet omfattar allt från registrering av inkommande ärenden, utskick av beslut och arkivering samt utveckling av våra ärendehanteringssystem m.m. Du kommer också arbeta nära våra medborgare och företagare med både service och rådgivning.

Enklare handläggningsuppgifter inom avdelningen förekommer.

Tjänsten är tillsvidare och omfattar 100% heltidstjänst.

Om arbetsplatsen
Sektor samhällsutveckling består av plan- och kartavdelning, strategisk planering, näringsliv, myndighetsavdelning samt kultur och fritid med ca 100 medarbetare. Vårt uppdrag är att vara aktiv och drivande part i visionen att det ska vara lätt att leva i Leksand. Vi arbetar med att förverkliga kommunens mål om att bli 18 000 invånare år 2025.

På myndighetsavdelningen arbetar 15 personer inom områden som rör plan- och bygglag, miljöbalken, livsmedel och alkoholtillsyn.

Din profil
Våra verksamheter bygger på proffesionalitet, kvalitet, omtanke och engagemang. Vi värdesätter dina personliga egenskaper och personliga lämplighet väldigt högt och ser det som en självklarhet att du tycker om att ge service.

För att axla rollen som administratör hos oss har du lämplig adekvat utbildning med lägst gymnasienivå eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig för tjänsten. Du har kanske tidigare arbetat med eller har erfarenhet av administration inom plan- och bygglagen. 

Som administratör på myndighetsavdelningen har du daglig kontakt med allmänhet, företagare och andra myndigheter och det är viktigt att du har god kommunikationsförmåga, bra bemötande och kan uttrycka dig lätt i tal och i skrift. Din digitala kompetens är hög. B-körkort är ett krav.

 

Vi erbjuder dig

För oss är det viktigt att alla våra medarbetare hittar en balans mellan jobb och hem, känner trygghet i sin anställning och en ökad livskvalitet genom att jobba i kommunen. Lyckas vi med det lyckas vi också med vår gemensamma uppgift.

Vi arbetar aktivt med att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb. Vi vill att all verksamhet ska ha ett hälsofrämjande synsätt och vi strävar efter ett rikt arbetsinnehåll, arbetstillfredsställelse, gemenskap och personlig utveckling för alla medarbetare. Vi ser kompetensutveckling som självklart och nödvändigt. Alla medarbetare ska vara rätt rustad för sitt arbete och därför uppmuntrar vi våra medarbetare att vidareutvecklas genom exempelvis kurser, utbildningar och nätverkande.

På vår hemsida har vi samlat information om hur det är att arbeta hos oss och vilka mervärden och förmåner du har som medarbetare. För mer information vänligen se www.leksand.se/jobbahososs 

För dig som sökande har vi möjlighet att erbjuda medflyttandeservice, se vidare www.rekryteringslots.se

Din ansökan
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Leksands kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken. Ansökningshandlingarna består av CV och personligt brev.

Sista ansökningsdatum
Sista ansökningsdag är 2022-05-27

Tillsättning sker efter överenskommelse.

Vi rekryterar löpande så det är bra om du skickar in din ansökan så fort som möjligt. 

Läs mer på www.leksand.se och följ oss på sociala medier.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Granath-Nilsen, Ansvarig chef
0247-805 67
Carina Stegeborn, (facklig) Facklig representant
0247-802 95
Pia Eriksson-Lundström, Ansvarig chef
0247-801 58
Rigmor Bewö-Lundblad, Ansvarig chef
0247-806 07
Karin Elfving, Ansvarig chef
0247-805 46
Maria Thulemark, Ansvarig chef
0247-801 17
Ing-Marie Ludvigsson, Ansvarig chef
0247-804 61
Annica Sandy Hedin, Ansvarig chef
0247-801 79
Anders Östberg, Ansvarig chef
0247-802 34
Lena Andersson, Ansvarig chef
0247-806 60

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Leksands kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2022
  • Ansök senast: 27 maj 2022

Besöksadress

Kommunhuset Torget 5
None

Postadress

Personalavdelningen
2029, 79380

Liknande jobb


Exekutiv assistent

Exekutiv assistent

26 april 2024

26 april 2024